تاریخ انتشارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۷۲۶
رئیس جمهور در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد: کار احداث کارخانه کک سازی سوادکوه به هیچ عنوان متوقف نشود.
۰
plusresetminus
بلاغ -در پی نامه سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران به رئیس جمهور مبنی بر درخواست تسریع در احداث کارخانه کک سازی با توجه به مصوبه دولت در دور سوم سفرهای استانی، رئیس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستوری نوشت: فوری کار دنبال شود به هیچ وجه نباید کار متوقف شود. از محل منابع داخلی عملیات تکمیل واعلام نتیجه شود.
بر این اساس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفتم اسفندماه 90 گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در این پروژه را به دفتر رئیس جمهور اعلام کرد.
پس از ابلاغ مصوبه هیئت دولت جلسات پیگیری متعددی با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شد. مهندسین مشاور خزر آب به عنوان مشاور زیست محیطی گزینه انجیل تنگه به عنوان سایت برتر و براساس مطالعات مشاور روش Haet recovery به عنوان روش مناسب برای اجرایی پروژه مد نظر قرار گرفت.
در این راستا، تفاهم نامه همکاری فی مابین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در تیرماه 89 جهت اجرای پروژه به امضا رسید تا براساس ارائه پیشنهاد فنی و قیمت و طی مراحل قانونی و کسب مجوز ترک تشریفات مناقصه نسبت به عقد قرارداد اقدام شود.
اگر چه پیشنهاد فنی و قیمت از طرف آن شرکت ارائه شده ولی با توجه به ایراداتی که در پیشنهاد فنی قرار داشت تقاضای رفع نقض و ارایه قیمت جدید گردید که به این درخواست پاسخی داده نشد.
در حال حاضر انجام طرح تا مرحله انتخاب تکنولوژی پروژه پیش رفته و کارهای زیر در راستای انجام پروژه به انجام رسیده است.
طی مطالعات امکان سنجی طرح کل هزینه سرمایه ای هزار و 200 میلیارد ریال برآورد شده ست و نرخ بازگشت داخلی در یک دوره 15 ساله، مبلغ 475 میلیارد ریال برآورد شده است.
از آنجایی که مکاتبات برای نحوه سرمایه گذاری اجرای طرح بدون پاسخ مانده بود این موضوع سبب ایجاد بلاتکلیفی در روند اجرای طرح شده ست.
به منظور اجرای طرح از طرف آگهی فراخوان بین المللی برای انتخاب پیمانکار واجد شرایط  در دو نوبت سال 90 در دو روزنامه کثیرالانتشار درج که مراحل ارزیابی پیمانکار ساخت در حال پیگیری است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴