مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران

کوتاهی و کم کاری در صیانت از معروف یک منکر است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۶۹۸۱
محمداسماعیل امامزاده مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران امر به معروف و نهی از منکر را از موثرترین فرائض در حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت : باید به لحاظ فرهنگی بر روی این فریضه مهم کار جدی صورت پذیرد و برای این مسئله در کتابخانه ها باید فکری اساسی کرد .
۰
plusresetminus
کوتاهی و کم کاری در صیانت از معروف یک منکر است
بلاغ -مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ، یکی از آسیب های مهم جامعه را پوشش نامناسب و بدحجابی توصیف کرد و گفت : باید به گونه ای عمل شود که کتابداران در کتابخانه ها ، برای مشکل بدحجابی مراجعین چاره اندیشی کنند .
امامزاده لازمه نخست امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه ها را کم نقص بودن  کتابداران در مسئله حجاب عنوان کرد و گفت : همکاران ما در کتابخانه های عمومی به علت محیط فرهنگی که در آن مشغولند ، کمتر در این مسئله آسیب پذیرند ولی لازم است در درجه اول خودشان در این مسئله کم نقص باشند .
وی تذکر لسانی توام با عمل و کار فرهنگی را لازمه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: باید با برنامه هایی چون نصب بنر ، گزاردن طرح هایی در مورد حجاب و پوشش در میز امانات و سالن های مطالعه و استفاده از امکاناتی چون سامانه پیامک و بلوتوث سندر فضای کتابخانه ها را به سمت حجاب و پوشش اسلامی هدایت کرد . به گزارش خبرنگار ما،این مسئول فرهنگی استان امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف الهی برشمرد و بیان داشت : کوتاهی و کم کاری در صیانت از معروف خودش یک منکر است . وی افزود : تدوین محتوا برای حل ریشه ای آفت بدحجابی از مهمترین وظایف ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر است . مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران کتابخانه ها را کانون آرامش و فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت : کتابداران به عنوان اعضای یک شبکه بزرگ اجتماعی باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ،بیشتر از دیگران نقش آفرینی کنند . امامزاده خاطر نشان کرد : باید در این زمینه وقت بیشتری گذاشته شود و کارهای روزمره نباید ما را از مسئولیت اصلی مان در قبال جامعه و جوانان و نوجوانان غافل کند . وی با اشاره به تلاش مخالفین ارزشهای دینی ، در سیاه نمایی واژه امر به معروف و نهی از منکر در ذهن مردم ، گفت : دشمنان نظام اسلامی با تخریب وجهه امر به معروف و نهی از منکر سعی کردند این واژه را در ذهن جوانان کریه و ظالمانه جلوه دهند در حالی که امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین و مهمترین فریضه های دینی ماست . دبیر سند نهضت مطالعه مفید ادامه داد : وظیفه ما اینست که در قبال این دشمنی و کارشکنی ها ، این تصویر زشت و کریه در مورد امر به معروف و نهی از منکر را از ذهن مردم بخصوص جوانان و نوجوانان بزداییم . امامزاده به دلالت حکام به اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت : شخص  پیامبر خدا (ص) ، نیز در شرایطی که اسلام نوپا و بسیار آسیب پذیر بود از این فریضه مهم چشم پوشی نکرد و حاکمان بزرگ آن دوران را به اسلام فرامی خواند . مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ، امر به معروف و نهی از منکر را ممیزه حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت : از همه مسئولین کتابخانه ها میخواهیم برای ترویج ارزشها و و نهی از منکرات ، به دنبال حرکتی نو و اثرگذار باشند .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴