تاریخ انتشارجمعه ۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۶۲۷۲
یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: امامزادگان و اماکن زیارتی به مراکز تجاری تبدیل نشوند.
۰
plusresetminus
بلاغ -صبح امروز با حضور مسئولان شهری کلنگ بازسازی آستانه امامزاده محمد(ع) روستای نوگردن بخش امامزاده عبدالله(ع) این شهرستان به زمین زده شد.
یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه در این آیین با اشاره به اینکه مازندران مرکز علویان است، بیان داشت: امامزادگان مراکز توسل و تمسک شیعیان هستند و باید با زیباسازی و بازسازی آنها مردم را بیشتر به این اماکن مذهبی بکشانیم.
حجت‌الاسلام سید مظاهر یوسفی در انتقادی عنوان کرد: امامزادگان و اماکن زیارتی نباید به مراکز تجاری تبدیل نشوند تا در آن بی‌بند و باری و بدحجابی رواج یابد.
وی با اشاره به اینکه باید در زمینه وقف اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: امامزادگان مکان‌هایی هستند که مردم با تمسک به آن شفا گرفته و گره‌های کور زندگانی‌شان باز شده است.
این استاد برجسته حوزه علمیه با اعلام اینکه باید امکان زیارتی و مذهبی تاثیرگذاری را بسازیم تا مردم با قرار گرفتن در معنویت و شکوه قرار گیرند و با آن احساس آرامش کنند، تصریح کرد: وظیفه همه ما است تا در حد توان خود برای حفظ فضاهای مقدس بکوشیم.
یوسفی در تشریح اهمیت وقف در جامعه اسلامی با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم آیت‌الله کوهستانی عالم بزرگ این استان عنوان کرد: آن عالم بزرگوار زمانی که از زمین‌های وقفی عبور می‌کردند عبای خود را می‌تکاندند تا نکند ذره‌ای خاک وقف به زمین غیر وقف انتقال داده شود.
این استاد حوزه علمیه افزود: کسانی که در زمین‌های وقف اسکان دارند همانند مستاجرانی هستند که باید ماهانه اجاره خود را سر وقت بپردازند، ادامه داد: در صورت عدم پرداخت اجاره آن زمین غصبی می‌شود و حتی ایستادن و نماز خواندن در آن باطل بوده بلکه اشکال شرعی دارد.
وی در مورد آستانه امامزاده محمد(ع) بخش امامزاده عبدالله آمل متذکر شد: این مکان مذهبی بیش از 80 سال قبل به صورت متروکه بوده و در چهار کیلومتری مناطق مسکونی قرار داشت، ولی با تلاش و همت مرحوم محمدکاظم حبیبیان و فرزندانش بازسازی شد.
یوسفی اذعان داشت: این مکان زیارتی دارای ویژگی‌ها و شرایط خاصی است که در دل مناطق بکر و سرسبز جنگلی به مامنی برای عاشقان اهل بیت تبدیل شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴