تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۹۳۳۰
دکتر روحانی در بخشی از سخنان خود در جمع تعدادی از کارکنان سازمان محیط زیست گفت: «دولت دینی» خوب است ولی «دین دولتی» جای بحث دارد.
۰
plusresetminus
دولت و اشتباهی استراتژیک در ماه رمضان/فتح سنگر به سنگر سکولاریسم
به گزارش بلاغ، چندی‌ست که رسانه هایی مشخص تمام قد در تلاشند دست بالای دولت در نظارت بر فرهنگ دینی و ملی را مهار و در صورت لزوم قطع کنند و اظهارات چند وقت اخیر و دوپهلوی رئیس جمهور تا حدودی از موفقیت این عناصر معلوم الحال خبر می دهد.
روحانی در جمع تعدادی از کار کارکنان سازمان محیط زیست با بیان اینکه «دولت دینی» خوب است ولی «دین دولتی» جای بحث دارد، اظهار داشت: «دین را نباید به دست دولت داد زیرا دین در دست علما، فرهیختگان و مراجع است و البته دولت نیز باید حمایت کند.
«جمله ای که مفاهیم زیادی را در خود دارد و هشدارهایی که اگر دریافت نشود، مخاطراتی را برای کشور و انقلاب به همراه خواهد داشت.»
این جمله اسرارآمیز در تناقض مطلق با نکته ای است که کمتر از 6 ماه قبل در تاریخ 19 آذر 92 رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که از قضا رییس جمهور محترم نیز به عنوان رییس این شورا در آن جلسه حضور داشت، مورد اشاره قرار دادند.
ایشان فرمودند: «ما مسئولیت شرعی داریم، مسئولیت قانونی داریم در قبال فرهنگ کشور و فرهنگ عمومی کشور. و البته می‌بینیم در بعضی از مطبوعات، نوشته‌ها، گفته‌ها، بعضی‌ها با عنوان کردن‌ "دین دولتی" و "فرهنگ دولتی" می خواهند نظارت دولت را محدود کنند و تخریب کنند و به ‌اصطلاح یک اَنگ غلطی و مخالفتی به آن بزنند که آقا، اینها می خواهند دین را دولتی کنند، فرهنگ را دولتی کنند! این حرف ها یعنی چه؟ دولت دینی با دین دولتی هیچ فرقی ندارد. دولت جزو مردم است؛ دین دولتی یعنی دین مردمی؛ همان دینی که مردم دارند، دولت هم همان دین را دارد. دولت، وظیفه برای ترویجِ بیشتر [دین] دارد. هر کسی هر توانی که دارد، باید خرج کند.»
اما این همه ماجرا نیست چرا که روحانی در  نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر در شامگاه چهارشنبه 18 دی ماه با بیان اینکه تقسیم هنرمندان به هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی بی معناست، گفت: «هنر یعنی ارزش و هنرمند ارزشمندی است که با کار خلاقانه به تعالی می رسد.» وی همچنین ادامه داد: «همه باید بدانیم که هنر خطر نیست و هنرمند امنیت کشور را به مخاطره نمی اندازد؛ به هنر و هنرمند اعتماد کنیم.» رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: «نگاه امنیتی به هنر بزرگ ترین اشتباه امنیتی است.»
همه‌ی این موارد را وقتی در کنار سخنان وی در همایش بیمه سلامت در خردادماه  که گفت: «نباید در زندگی مردم هر چند به خاطر دلسوزی، دخالت کنیم و به زور و با شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد.» قرار می دهیم، حسابی شاخک‌های‌مان می‌جنبد که سایه سکولاریسم چگونه بر کالبد دولت روحانی سایه انداخته و دوستان دولتی هیچ ترس و واهمه ای از آن را نیز از خود نشان نمی دهند.
اما تیر خلاص و گام نهایی برای ورود به این دنیای جدید با ماه مبارک رمضان برداشته شد، آنجا که دولت مانع کاهش ساعات کار کارمندان به بهانه کاهش کارایی شد و از همه مهم‌تر عدم کاهش ساعات اداری در روزهای پس از شب قدر را بی تفاوت گذراند تا باور کنیم که خطر جدی‌ست.
عماد ستایش
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳