تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۴۶۴۹۶۹
تولید انواع پاپوش و کفش در چهار ماهه نخست امسال ۳۱ و 6 دهم درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.
۰
plusresetminus
رشد ۳۱ درصدی تولید داخلی کفش در ۴ ماهه امسال

به گزارش بلاغ؛ آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تولید انواع پاپوش و کفش در چهار ماهه نخست امسال رشد 31 و 6 دهم درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

در این گزارش، تولید 45 میلیون جفت انواع پاپوش و کفش در چهار ماهه نخست امسال به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل، 34 میلیون و 200 جفت بوده است.

در گروه کالا‌های منتخب نساجی، کفش و چرم، تولید انواع الیاف نساجی نیز با رشد تولید همراه بوده و بیشترین رشد مربوط به تولید الیاف اکریلیک با 26 و یک دهم درصد و تولید یک میلیون و 700 هزار تن، در چهار ماهه نخست امسال بوده است. همچنین، تولید این کالا در چهار ماهه نخست 1400، یک میلیون و 400 هزار تن ثبت شده است.

براساس این گزارش، تولید نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی و الیاف پلی‌استر نیز به ترتیب رشد 11 و نیم و پنج و هشت دهم درصدی را تجربه کرده‌اند و میزان تولید نیز در نخ پنبه‌ای ترکیبی الیاف مصنوعی از 79 هزار و 800 تن در چهار ماهه نخست 1400 به 89 هزار تن در چهار ماهه نخست امسال رسیده است.

همچنین، 66 هزار و 200 تن الیاف پلی‌استر در چهار ماهه نخست 1400 تولید شده که این رقم در چهار‌ماهه نخست امسال به 70 هزار و 100 تن افزایش یافته است. در این گروه، تنها نخ فیلامنت پلی‌استر کاهش تولید 0.5 درصدی را تجربه کرده و از 98 هزار و 100 تن در چهار ماهه نخست سال 1400 به 97 هزار و 600 تن کاهش یافته است.

در این گروه کالایی، تولید چرم نیز با کاهش تولید همراه بوده و رشد منفی 6.3 درصدی را به ثبت رسانده است. میزان تولید چرم در چهار ماهه نخست امسال 33 میلیون و 200 هزار فوت بوده در حالی‌که این رقم برای مدت مشابه سال قبل، 35 میلیون و 400 هزار فوت به ثبت رسیده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴