تاریخ انتشارجمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۸۵۸۰۳
پوشش بانوان با چادر و مانتو یا مانتو بلند (تا زیرزانو)، شلوار، مقنعه یا روسری با رنگ مناسب، جوراب غیر نازک و کفش متعارف است.
۰
plusresetminus
ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از مهر، رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد در نامه‌ای به رؤسای استان‌ها و واحدهای ویژه اعلام کرد: با توجه به اهمیت آراستگی و شئون رفتاری و نقش آن در پاسداشت حقوق و آزادی‌های اجتماعی و تضمین کیفیت آموزشی که پیش‌ از این نیز بیان‌ شده است مواردی برای اجرا ابلاغ می‌شود.
 
«بر اساس تبصره دو ماده ۹ دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی، موقتاً از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی که شرح آن اعلام شده ‌است، به واحد جلوگیری کرده و پرونده افراد خاطی مستقیماً به کمیته انضباطی ارسال شود.
کسانی که بر اساس بندهای ۱ تا ۴ ماده ۹ همان دستورالعمل تذکر گرفته‌اند و پرونده‌شان می‌باید به کمیته انضباطی برود، حکم‌شان مانند فردی که اصرار بر تخلف دارد، صادر شود چراکه عملاً باوجود چهار مرحله تذکر به این مرحله رسیدند.
 
ابلاغیه این‌جانب به شماره/۱۱/۸۵۷ ص مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ درخصوص تذکر اساتید به موارد کشف حجاب در کلاس مورد تأکید قرار می‌گیرد.مسئولیت این امور برعهده رئیس واحد است و با هر نوع قصور و تقصیری برخورد می‌شود.»
 
در بخش‌هایی از این دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتار دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:
لباس باید ساده، آراسته و در شأن دانشگاه باشد. پوشش کامل بدن بجز صورت و دست‌ها تا مچ برای بانوان الزامی است.
 
پوشش بانوان با چادر و مانتو یا مانتو بلند (تا زیرزانو)، شلوار، مقنعه یا روسری با رنگ مناسب، جوراب غیر نازک و کفش متعارف است.

استفاده از مانتوی نامناسب، کوتاه، چاک‌دار، آستین کوتاه (ساق دست‌نما)، چسبان، دارای رنگ تند و زننده، جلو باز و بدون دکمه برای بانوان ممنوع است.
 
پوشش آقایان با پیراهن آستین‌دار و یقه معمولی، شلوار ساده، رسمی و بلند است.

آرایش و پیرایش غیرمتعارف مو مانند بافتن، مش کردن و تیغ تیغی برای آقایان ممنوع است.
استفاده از لباس اندامی، نازک، تنگ و چسبان، بدن‌نما و شلوار استریج ممنوع است.
 
چاپ هرگونه نقوش، کلمات زننده و رکیک، علائم و نشانه گروه‌های انحرافی، تصاویر زن، تصاویر فکاهی و پوچ و بی‌معنی، شعارهای قومی و نژادی، تبلیغات تجاری و توهین‌آمیز بر روی بدن، پوشش، مچ‌بند، پیشانی‌بند، کمربند، انگشتر و کیف ممنوع است.
استفاده از آرایش زننده، جواهرات و زیور‌آلات نامتعارف ممنوع است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱