نماینده ولی فقیه در مازندران:

نخبگان برای اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش کنند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۸۵۳۵۲
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نخبگانقرآنی باید معلم و مروج صدها نیروی قرآنی باشند و برای اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش کنند.
۰
plusresetminus
نخبگان برای اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امشب در سومین محفل نسیم انس با قرآن کریم که با حضور جمعی از قاریان و فعالین قرآنی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت دو بهار قرآن و طبیعت، اظهار کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم امیدواریم شاهد حداکثر عملیاتی شدن این شعار باشیم.

وی افزود: اجتماع بزرگ قرآنی و امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران فضای کشور را قرآنی و توجهات را به قرآن بیشتر جلب کرده است.

محمدی لائینی خطاب به نخبگان قرآنی، تاکید کرد: هر کدامتان باید معلم و مروج ده‌ها و صدها نیروی قرآنی باشید و قرآن را از سطح نخبگانی به سطح عمومی جامعه بکشانید و برسانید.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: صرف اینکه تعدادی از یک جمعیت بیش از ۳ میلیونی دیار علویان قرآنی باشند اما بدنه عامه تماسی با قرآن نداشته باشند کافی نیست، بلکه باید عامه مردم با قرآن در تماس باشند هر چشمشان قرآن ببیند و هم قرآن بخوانند.

منتخب خبرگان رهبری یادآور شد: هر فرد مازنی باید در روز دو صفحه قرآن بخواند و این به‌عنوان یک راهبرد نهادینه شود و نهادهایی که به هر شکلی دست اندرکار قرآن هستند توجه کنند.

این مسئول با بیان اینکه مهم‌تر از اینها فهم و تدبر و به‌خصوص عمل به قرآن است، گفت: اینکه قرآن در متن زندگی ما پیاده شود، اینها دیگر مقاصد نهایی و بقیه مقدمه قضیه است.

وی عنوان کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری چند روز پیش اشاره فرمودند هر مسجدی باید دارای یک محفل قرآنی باشد، ان‌شالله که مسئولین امر به همراه متولیان مساجد بتوانند این راهبرد را عملیاتی کنند.

محمدی لائینی بیان کرد: عشق، علاقه، ایمان و اعتقاد مردم ما به قرآن بسیار زیاد است، حداقل حدود ۹۸ درصد است اما تماس و ارتباط با قرآن نیاز به تشویق، ترغیب و تقویت دارد، رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی در این زمینه باید سعی و تلاش خودش را داشته باشد بلکه دولت باید در زمینه قرآن مشوق‌هایی را درنظر بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهترین یا یکی از بهترین عوامل ترویج قرآن، رفتار و عمل خود یک نخبه، مربی قاری و حافظ قرآنی است، توصیه و سفارش ما این است که شما عزیزان باید در رفتار و عمل همانطوری که قرآن سفارش کرده و انتظار اهل بیت (ع) است باشید و در همه زمینه‌ها الگو و الهام‌بخش جامعه باشید.

وی بیان کرد: امیدواریم ماه نزول و هدایت قرآنی بر همه ما مبارک باشد، باید در کنار قرآن مکتوب با امام زمان (عج) این قرآن ناطق هر روز و هر شب ارتباط داشته باشیم‌، امیدواریم شب قدر امسال ظهور و اظهار حضرت، اولین چیزی باشد که محقق می‌شود، جامعه قرآنی ما نباید یک جامعه سکولار باشد و نباید نسبت به حوادث روز و اطرافشان همچون حوادث غزه بی‌تفاوت باشند، باید قرآنی بمانیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴