تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۴۸۵۳۴۸
استاندار مازندران گفت: پسماند بیمارستانی نیز جزو دغدغه‌های اصلی ما است و بی‌خطرسازی کنونی بیمارستانی را قبول نداریم.
۰
plusresetminus
بی‌خطرسازی پسماند فعلی بیمارستانی را قبول نداریم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ سیدمحمود حسینی‌پور امشب در جلسه‌ای در سالن آیت‌الله حسن‌زاده آملی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که با حضور رئیس، معاونان، روسای بیمارستان‌های مازندران به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: خدمات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این ایام بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: ۹ میلیون و ۷۳۳ هزار گردشگر وارد استان شدند که تعداد ورودی خودرو یک میلیون و ۴۸۰ هزار فقره بوده است که مدیریت این حجم از ورودی با ظرفیت موجود استانی بسیار دشوار است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: از آنجا که ظرفیت‌های استانی با ورودی گردشگران هم ترازی ندارد؛ لذا حجم کار بر دوش نیروهای درمانی و اورژانس خواهد افتاد که کار جهادی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: علیرغم تمام کمبودها قطار سلامت استان با سرعت در حال حرکت رو به جلو است که نشان از موفقیت دو دانشگاه مازندران و بابل و تمامی مراکز درمانی تحت پوشش است.

حسینی‌پور گفت: خدمات حوزه سلامت اگر خدشه‌ای بر دارد به سرعت مطالبات و اعتراضات و گلایه‌مندی‌ها را در بر خواهد داشت.

وی بیان کرد: از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین بس که در حوزه سلامت اقدامات موثری صورت گرفت و قبل از انقلاب ۴۰۶ پزشک داشتیم که امروز به بیش از ۲ هزار پزشک رسیده است.

استاندار مازندران عنوان کرد: تعداد بیمارستان‌های قبل از انقلاب ۲۱ بیمارستان بود که هم اکنون به ۴۹ بیمارستان رسیده است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ داروخانه در استان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای سلامت جامعه اهمیت ویژه‌ای قائل است و در کنار همه این اقدامات کار انجام نشده نیز وجود دارد.

حسینی‌پور اعلام کرد: ما باید ببینیم در جهش تولید چه سهمی داریم و در سال گذشته در سفر رئیس جمهور به مازندران از مجموعه ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه سفر مجموعاً ۹۶۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل اختصاص یافت.

وی افزود: این اعتبارات در موضوعات مختلفی هزینه شد که هم اکنون هر دو دانشگاه باید بنحوی عمل کنند که بودجه بیشتری را در سفر آینده کسب کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در گزارشات با تفکیک درصد حضور خدمات به گردشگران را مشخص کنیم بهتر می‌توانیم رایزنی کنیم.

مقام عالی دولت در استان گفت: شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردمی می‌تواند جهش مشارکت مردمی در توسعه مراکز خدمات درمانی برای توریسم سلامت باشند.

حسینی‌پور عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی با میدانی که برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با شعار سال باز شده است بیمارستان‌های دولتی بیشتر مورد توجه توریسم خارجی قرار خواهند گرفت که باید این بخش را تقویت کنیم و از محل این درآمد می‌توانیم کاستی پرداختی به پرسنل را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: پیوست اقتصادی دو دانشگاه را با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی باید ایجاد کنیم و حتی اعزام نیرو به کشورهای همسایه و حتی جذب دانشجویان بین‌الملل می‌تواند در این مقوله مهم و کارگشا باشد که باید مورد توجه قرار گیرد‌.

مقام عالی دولت در استان گفت: مهم‌ترین چالش فعلی همخوان نبودن زیرساخت‌های درمانی مازندران با بهره‌برداران ملی است و حتماً باید در جهت توسعه زیرساخت‌های مراکزمان تلاش کنیم.

حسینی‌پور با اشاره به افزایش تلاش جهت دریافت بودجه ملی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، عنوان کرد: دریافت تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حمایت وزارتخانه باید فراگیرتر شود.

وی اعلام کرد: توجه و تأمین دارو و ملزومات بیماران خاص نیز یکی از نکات بسیار مهم است و باید در استان داروی داخلی و خارجی به میزان کافی موجود باشد و دارو باید برای بیماران قابل دسترس باشد.

استاندار مازندران وجود مشکل و کمبود ۲۰۰ قلم دارو در استان مازندران به ۷۰ قلم جای تقدیر دارد؛ خاطرنشان کرد: پسماند بیمارستانی نیز جزو دغدغه‌های اصلی ما است و بی‌خطرسازی کنونی بیمارستانی را قبول نداریم و باید پسماند بیمارستانی به صورت ۱۰۰ درصد منهدم شود.

مقام عالی دولت در استان گفت: باید نظارت بر پسماند بیمارستانی و مطب‌ها افزایش یابد و جدی‌تر دنبال شود.

حسینی‌پور گفت: گردشگری تندرستی می‌تواند نقش برجسته دو دانشگاه را نشان خواهد داد و حتماً باید هماهنگی لازم و تعامل میان این دو دانشگاه مازندران و بابل، گردشگری و معاونت اقتصادی استانداری شکل بگیرد.

وی افزود: دو دانشگاه مازندران و بابل باید بارها و بارها در کنار هم بنشینند و از هرگونه واگرایی پرهیز کنند و همکاری‌های راهبردی باید بین این دو دانشگاه اتفاق افتد.

استاندار مازندران مطرح کرد: تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام دو دانشگاه مازندران و بابل باید به یک عدد منطقی کاهش یابد و از ظرفیت‌های موجود باید استفاده شود.

مقام عالی دولت در استان گفت: با توجه به رشد سالمندی در مازندران که باید قطعاً این روند تغییر یابد باید یک دغدغه محسوب شود و باید مراکز نگهداری سالمندی در استان نیز تقویت شود.

حسینی‌پور عنوان کرد: باید به مردمی کردن فعالیت‌ها و ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت هر لحظه نزدیک و نزدیک‌تر شویم.

وی افزود: ما در جامعه پزشکی انسان‌های متمول کم نداریم و باید آنان را به پای کار برای سرمایه‌گذاری در استان، بیاوریم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بزرگترین مزیت استان مازندران، نیروی انسانی آن است و بیش از ۷۰۰ مدیر رده بالا در سطح ملی داریم

مقام عالی دولت در استان گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که ۵۰ درصد ورودی بیمارستان‌های مازندران باید گردشگران داخلی و خارجی یا همان توریسم سلامت باشند.

حسینی‌پور اذعان کرد: باید سطح تحصیل‌کنندگان در این دو دانشگاه و نیز سلامت همگانی در نقطه به نقطه استان افزایش یابد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷