معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

انجام ۳۱ هزار بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۴۸۵۳۰۱
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۳۱ هزار بازرسی از مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در طرح سلامت نوروزی انجام شد.
۰
plusresetminus
انجام ۳۱ هزار بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی
رضا صفری‌عربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۳۱ هزار مورد بازرسی مراکز تولید و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی انجام شد.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی بیش از ۳۱هزار و ۳۳۴ مورد بازرسی و بیش از چهارده هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در این مدت انجام شد.

 رئیس مرکز بهداشت مازندران افزود: بازرسان بهداشت محیط از آغاز برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در بازه زمانی ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ لغایت چهارم اسفند ۱۴۰۳ به صورت فعال وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را بررسی و نظارت کردند.

وی با اعلام اینکه ۸ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شد، بیان کرد: در این مدت به طور متوسط ۸۴ بازرس در روز در قالب ۴۲ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشتند.

صفری افزود: در این مدت بیش از ۲۲ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۹ هزار و ۲۴۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی صورت گرفته است که ۱۰۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۳۲واحد نیز تعطیل شدند.

صفری ادامه داد: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد پانزده هزار و ۷۵۶ مورد سنجش صورت گرفت و تعداد ۱۱۵مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برای ارائه هرچه بهتر خدمات سلامت در طرح سلامت نوروزی استان به ۶ بلوک تقسیم شده است، گفت: ۲۶ مرکز دندانپزشکی، ۲۷ مرکز دیالیز، ۴۰ بیمارستان شامل ۲۶ بیمارستان دولتی، ۱۴ بیمارستان خصوصی، ۸۶ داروخانه شبانه روزی، ۲۷ مرکز شبانه روزی بهداشتی و ۳۱ مرکز بیتوته نیز در ایام تعطیلات نوروزی در مازندران فعال خواهند بود.

وی در ادامه از ۳۶ هزار ویزیت بیمار خبر داد و گفت: از شروع طرح سلامت نوروزی ۳۶ هزار بیمار به مراکز کشیک خدمات جامع سلامت مراجعه و تعداد هزار نفر در کلینیک‌های دندان‌پزشکی از این مراکز خدمات دریافت کردند

صفری گفت: ۳ هزار و ۱۵۵ مراقبت مادران باردار توسط کادر بهداشتی استان انجام شد و بیش از ۲۹ هزار تزریقات هم در مراکز خدمات جامع سلامت صورت گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: مرکز ملی رسیدگی به شکایات ۱۹۰ وزارت بهداشت، در طول این ایام و بصورت شبانه روز پذیرای شکایات بهداشتی هموطنان عزیزمان خواهد بود.

وی در پایان گفت: طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷