معاون قوه قضاییه اعلام کرد:

جزئیات پرونده چند میلیاردی شرکت عظام

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۸۵۰۳۷
معاون سیاسی قوه قضاییه گفت: شرکت عظام که پرونده چندین میلیاردی دارد اخیرا فردی که محکوم شده بود دستگیر شد.
۰
plusresetminus
جزئیات پرونده چند میلیاردی شرکت عظام
ناصر سراج در حاشیه درختکاری در اراضی جلگه‌ای جنگلی نوشهر در روستای حمزه‌ده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، با اشاره به اهمیت و توجه ویژه  مقام معظم رهبری روی منابع طبیعی و حفظ جنگل‌ها اظهار کرد: رهبری در رابطه با زمین‌های جلگه‌ای اهمیت ویژه‌ای قائل هستند بنابراین نباید کاری کرد که مرکز تنفس کشور از بین برود.

وی با بیان اینکه در استان مازندران بخصوص در سه شهرستان غرب استان ۹۵۳ قطعه زمین جلگه‌ای معروف به زمین‌های ۱۰ هکتاری جلگه‌ای وجود دارد، افزود: متاسفانه تعدادی از این زمین‌ها مورد تعرض واقع شدند و به مسکونی و تجاری تغییر کاربری  یافتند.

معاون سیاسی قوه قضاییه با بیان اینکه در این قطعه ۱۰ هکتاری در نوشهر و در قلب جنگل ۶۴ ویلا به ارزش هر کدام ۱۰۰ میلیارد تومان ساخته شد، اظهار کرد: ریاست قوه قضاییه در آذرماه امسال مأموریت ویژه برای بررسی این موضوع که به اتفاق رئیس‌کل دادگستری مازندران و خرم‌آبادی مشاور قوه قضاییه ضمن سفر به این منطقه بررسی لازم صورت گرفت.

سراج تاکید کرد: عزم قوه قضاییه این است که دستورات مقام معظم رهبری را جدی بگیرد و در حد یک مصاحبه و شعار نباشد و قوه قضاییه امسال این موضوع را نشان داد که تنها به یک مورد اکتفا نکرده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با این قطعه جلگه‌ای ظرف مدت کوتاه از اواخر آذرماه شروع و تا قبل از پایان سال مسطح  شد، خاطر نشان کرد: رئیس قوه قضائیه دستور داد از روز ۱۵ اسفند به مناسبت هفته درختکاری در این قطعه درختکاری شروع شود و در حال حاضر هزار و۸۵۰ درخت پرتقال غرس و ظرف چند روز آینده کل مجموعه درختکاری خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: قوه قضاییه در حال حاضر چندین پرونده مهم دارد که در رسانه‌ها مطرح است که اجرایی و یا در حال اجرا است و می‌توان به پرونده بابک زنجانی اشاره کرد که این پرونده در سال ۹۴ مفتوح و رسیدگی شد و قسمتی از اموال وی که در ایران بود ضبط شد اما اهم اموال در خارج از کشور بود و با تمهیداتی که رییس قوه قضاییه اندیشید طی چند ماه اموال وی بیش از حدی که بدهکار بود و با توجه به تورم وارد کشور شد.

سراج در ادامه به توقیف یک کشتی آمریکایی در رابطه با شکایت بیماران پروانه‌ای اشاره کرد و افزود:بابت خسارتی که به این بیماران وارد و شکایتی که انجام شد  این کشتی ضبط شد و فراورده آن فروخته و سپس به ذی نفعان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رئیس قوه به گمرکات و املاک تملیکی  سر می‌زند تا مشکلات برطرف شود، یاداور شد: در خصوص شرکت عظام  که پرونده چندین میلیاردی بوده است اخیرا فردی که محکوم شده بود دستگیر و روانه زندان شد.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه سعی می‌کنیم بقیه مکان‌ها را در رابطه با سایر پرونده‌ها اقدام کنیم گفت: پنج پرونده مطرح دیگر موجود است که بعد از مراحل پایانی اقدامات لازم صورت می گیرد.

سراج تصریح کرد: از همه کسانی که تصرفاتی داشتند و تغییر کاربری انجام دادند می‌خواهم زمین‌های خود را به حالت اول برگردانند و اگر اقدام نکنند قطعا دستگاه قضا وارد خواهد شد و اقدام خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از مالک این قطعه گفت: با دستور مقام قوه قصاییه ارفاقات زیادی به این مالک انجام خواهد شد و همکاری وی لحاظ خواهد شد و این موضوع برای سایر مالکین الگویی خواهد شد که اگر هراسی در این باب  دارند نترسند والا قوه قهریه به خدمت آنها می رسد و باید همه املاکی که تغییر کاربری یافته به حالت سابق برگردد.

سراج تاکید کرد:سال آینده به طور قطع فساد را در این زمینه زمین‌گیر خواهیم کرد.
 
انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷