نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد:

لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای ماه رمضان و سال نو

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۸۵۰۳۳
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه سازوکارهای خاص خودش را از لحاظ مختلف دارد.
۰
plusresetminus
لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای ماه رمضان و سال نو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی بعد از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: سال آینده براساس جدول زمانی تکلیف‌ها و اطلاع‌رسانی جلسه شورای فرهنگ عمومی مشخص شود و جلسه فقط با حضور شخص مدعو انجام شود و به هیچ وجه نماینده قبول نکنیم تا شان جلسه حفظ شود.

وی با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، افزود: این ماه سازوکارهای خاص خودش را از نظر فضاسازی، تدبیر برای تهیه و تدارک نیازمندی‌ها، تشویق‌های لازم از نظر توجه به اینکه به‌ویژه گردشگران حرمت این ماه را رعایت کنند و هم سال نو را در پیش داریم که مباحث فرهنگی و اجتماعی خاص خودش را دارد.

محمدی لائینی در بخش دیگری از این جلسه خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث سرویس‌های بهداشتی در ایام ماه رمضان و تعطیلات سازمان میراث فرهنگی باید فکری کند و هر ۵۰۰ متر حتی شده سرویس بهداشتی سیار مستقر کند، چرا که طهارت برای اقامه نماز ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: مسئله دیگر این است که با هنجارشکنان عمدی برخورد شود، نکته دیگر اینکه سلسله برنامه های ورزشی در شب‌های ماه رمضان برگزار می‌شود اولا باید همزمان با برپایی نماز جماعت و برنامه‌های مذهبی نباشد و با دو ساعت تاخیر باشد، نکته دیگر اینکه می‌گویند که اماکن ورزشی با بودجه دولتی ساخته شده اما به بخش‌های خصوصی اجاره می‌دهند که قیمت‌هایی دارند که در توان قاطبه مردم نیست از این رو نباید اجاره بدهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دبیرخانه، نهادهایی مثل میراث، ستاد اقامه نماز، کانون‌های مساجد را باید در ماه رمضان و نوروز فعال کند تا مساجد و امامزاده‌های بین راهی که ضرورت‌های این ایام است فعالیت خوبی داشته باشند.

امام جمعه ساری ادامه داد: دوم اینکه هیئت‌های مذهبی باید همت کرده و در این ایام فضای چشم انداز را مذهبی‌تر و ارزشی‌تر کنند، دستگاه‌های نظارتی همچون امر به معروف و نهی از منکر و اماکن حتما باید به وظیفه خود عمل کنند.

این مسئول تاکید کرد: کارهای فرهنگی و ایجابی به معنای این نیست که نظارت‌ها را نداشته باشیم، دستگاه‌های نظارتی هم باید در این ایام به وظایف خود توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: ما تدبیرمان برای اینکه فضای عمومی جای تظاهر به روزه‌خواری نشود را باید داشته باشیم.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات برنامه‌های خوبی است، تصریح کرد: تقریبا دو سوم مساجد ما غیرفعال و راکد هستند چگونه است که ما برای خارج شدن از رکود واحدهای تولیدی تلاش می‌کنیم مساجد هم همین است، ما بیش از هزار و ۶۰۰ مسجد فعال و بیش از ۲ هزار مسجد غیرفعال داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: بنده اوایل سال پیشنهاد داده بودم حداقل امسال هر کدام از دو نهاد سازمان تبلیغات و اوقاف ۱۰۰ مسجد را فعال کنند، البته اینها خادم و امکانات اولیه می‌خواهد و نیاز به کمک دولت و نهادهای دیگر دارد، این برنامه حداقل برای سال آینده مدنظر باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همیشه عنوان می‌کنیم که مناسبت‌های ملی و مذهبی هر دو مهم هستند اما ما روی سفره مناسبت‌های مذهبی نشسته ایم و باید نگاه دیگری داشته باشیم، ۲۳۰هزار شهید با عشق به ولایت و اهل بیت (ع) جنگیدند و به شهادت رسیدند، پس اینکه  به مناسبتهای ملی احترام کنیم و حتما هم باید باشد یک مسئله است، اما اینطور ناآگاهانه نباشد که اینها در تراز مناسبت‌های مذهبی هستند، این ولایت و مرجعیت بود که جنبش ایجاد کرد و ملت بخاطر احساسات دینی به میدان آمدند وگرنه این مناسبت‌های ملی در دوره طاغوت هم بود.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در شورای فرهنگ عمومی و همه حوزه‌ها شاهد نشاط بیشتری باشیم، در بحث ورزش نباید اقشار متوسط و ضعیف محروم باشند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷