مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی اعلام کرد:

تأمین ۱۳۰ هزار تن شکر برای ایام عید و ماه رمضان

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
کد مطلب : ۴۸۵۰۲۳
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۳۰ هزار تن شکر برای خانوار و بیش از ۱۰۰ هزار تن شکر برای صنف و صنعت در ایام عید و ماه رمضان تأمین شد.
۰
plusresetminus
تأمین ۱۳۰ هزار تن شکر برای ایام عید و ماه رمضان
به گزارش بلاغ به نقل از ایسنا؛ مسعود امراللهی با بیان اینکه مشکلی در تأمین شکر مورد نیاز بازار را نداریم، گفت: برای شب عید و ماه رمضان ۳۰ هزار تن شکر برای مصرف خانوار از محل بخش دولتی به استان‌ها تحویل داده شده است.
وی افزود: همچنین بیش از ۱۰۰ هزار تن شکر از محل بخش خصوصی نیز در سامانه بازارگاه بارگذاری شده که برای صنف و صنعت قابل دسترس است و می‌توانند به هر میزانی که نیاز دارند خریداری کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بازرسان مربوطه بر بازار شب عید و ماه رمضان نظارت‌های لازم را دارند و چنانچه گرانفروشی در بازار باشد حتما بازرسان سازمان حمایت با آن برخورد خواهند کرد.
امراللهی در نهایت گفت: بیش از نیاز بازار شکر تأمین شده، اما چنانچه احساس نیازی در بازار مشاهده شود مجددا تأمین می‌شود. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه نیز توزیع صورت می‌گیرد.
در ماه رمضان فقط طبخ غذای بیرون‌بر مجاز است
«حمیدرضا رستگار» رئیس اتحادیه اصناف تهران هم با اشاره به الزام رعایت شئونات اسلامی در ماه مبارک رمضان، گفت: با هماهنگی به عمل آمده بین پلیس و اصناف مقرر شد رستوران‌ها و اماکنی مشخص شوند تا غذاها را به صورت بیرون‌بر در اختیار افراد دارای عذر شرعی قرار دهند و هیچ‌گونه سرو غذا در محل نداریم.
وی افزود: با واحدهای صنفی متخلف که اقدام به سرو غذا در محل کنند به جد برخورد قانونی می‌شود.
نظارت دوشادوش دولت و اصناف بر بازار شب عید
به گزارش ایرنا، «اسدالله کارگر» رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات تهران هم در واکنش به برخی سوءبرداشت‌ها از اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: اجناس و کالای اساسی به خوبی برای ایام ویژه مثل عید نوروز و ماه مبارک رمضان از سوی دولت و اصناف تأمین شده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات تهران با تاکید بر همت دولت بر نظارت نامحسوس بر بازار شب عید است، افزود: با توجه به اینکه امسال مشکل خاصی در تأمین بسیاری از اجناس و کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد، دولت بخش زیادی از کار را برعهده بخش خصوصی و اصناف و بازاریان گذاشته است.
این فعال صنفی ادامه داد: هماهنگی خوبی بین دولت با اصناف برقرار است. اصناف و بازاریان همواره جلسات و نشست‌های هماهنگی با حضور مسئولان دولتی برگزار می‌کنند.
وی با اذعان به اینکه به دلیل شرایط مطلوب بازار امسال، نیازی به ورود برجسته دولت به بازار نخواهد بود، اطمینان داد که اصناف و بازاریان به خوبی از عهده مدیریت بازار ایام عید و ماه مبارک رمضان برآیند.
کارگر با اشاره به اینکه دولت همواره در کنار اصناف و بازاریان بر روند بازار نظارت دارد، گفت: ما از اوایل فصل زمستان جلسات مختلفی را با مسئولان دولتی، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم در شرایط خاص به خوبی بازار شب عید را کنترل و پیش‌بینی لازم برای عرضه و تقاضای بازار را انجام دهیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷