تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۴۸۴۹۷۲
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت قبول کرد که امکانات در اختیار گیلان و مازندران قرار گیرد تا میزان تولید برنج افزایش یابد.
۰
plusresetminus
کشاورزان شمالی نگران فروش برنج نباشند
علیرضا مهاجر در حاشیه نمایشگاه برنج با محوریت برنج ایرانی و پایداری تولید که در مرکز تحقیقات برنج شهرستان آمل برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» اظهار کرد: بعد از گندم، برنج در امنیت غذایی نقش دوم را در کشور ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه برنج از محصولات هزینه‌بر است، عنوان کرد: استان‌های گیلان، مازندران و برخی از استان‌هایی که برنج می‌کارند،با وجود اینکه برنج از محصولات هزینه‌بر است، باید قیمت آن مناسب باشد، به همین خاطر دولت باید واردات را مدیریت کند تا قیمت برنج کاهش پیدا نکند و از طرف دیگر هم نهادها را با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنان سال‌های گذشته یارانه زیادی را برای کودهای شیمیایی که مورد نیاز بخش کشاورزی است و مازندران را به عنوان پایلوت قرار دادیم که کشاورزان به اندازه کافی کودهای پتاس، فسفات و اوره در اختیارشان قرار گیرد و به محض اینکه کشت برنج شروع شود در اختیارشان قرار می‌گیرد و با قیمت مناسب سعی کردیم که تا انجا که امکان دارد، قیمت‌ها را خیلی تغییر ندهیم.

این مسئول با تاکید اینکه ۲.۵ میلیون تن برنج سفید در کشور باید تولید شود، تصریح کرد: دولت قبول کرد که امکانات در اختیار گیلان و مازندران قرار گیرد که امیدواریم با این کار میزان تولید برنج در این استان‌ها افزایش پیدا کند و برای حدود ۲.۵ میلیون تن برنج سفید است که بتوانیم در کشور تولید کنیم.

مهاجر خاطرنشان کرد: حدوداً ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیاز کشور به برنج است که حدوداً بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان نیاز است که باید از خارج وارد کنیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید اینکه دولت دستور به کاهش میزان واردات برنج را داده است، عنوان کرد: یک تعرفه به اصطلاح زمان برداشت محصول داریم که در این زمان اجازه واردات اصلاً داده نخواهد شد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان با کیفیت خوب بکارند، ما امیدواریم که کشاورز بفروشد و قیمت مناسب اگر کسی نخرید، دولت خواهد خرید و تا امروز اگر هر چقدر برنج مانده اعلام کنیم الان هم بخش خصوصی خریداری می‌کند.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳