تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۴۸۴۹۵۴
۲۶ نهال به نام جان‌بخشان مرگ مغزی ساری در قطعه‌ «جاودانه‌های پیوند» بخش یادمان بوستان پارک ملل غرس شد.
۰
plusresetminus
غرس ۲۶ نهال به نام اهداکنندگان عضو
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ در راستای ضرورت ترویج فرهنگ اهدا عضو، دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری شهرداری ساری به منظور ارج نهادن به فرهنگ ایثار و اهداء عضو و به یاد عزیزانی که دچار مرگ مغزی شده‌اند و با اهداء اعضاء خویش به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشیدند، طی مراسمی همزمان با روز درختکاری  در قسمت طرح یادمان پارک ملل ساری با اختصاص قطعه‌ای تحت عنوان «جاودانه‌های پیوند» به یاد هر یک از این عزیزان با حضور خانواده‌های محترمشان با غرس نهالی به نام آنان اقدام کرد.

این مراسم با حضور مسئولان و جمعی از خیرین و خانواده‌های اهدای عضو کننده در پارک ملل ساری برگزار  شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما اهدای عضو را کاری بزرگ و بسیار ارزشمند خواند و گفت: باید فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شود.

کاظم محمودی با اشاره به اهدای عضو  ۲۷  مرگ مغزی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود: تصمیم اهدای عضو از سوی خانواده‌ها در آن بازه زمانی کوتاه یک تصمیم بسیار سخت و در عین حال حیاتی است که بسیار این روح بزرگ خانواده‌ها، ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم تا با مشارکت شهرداری‌ ساری یک مراسم نمادین را پایه‌گذاری کنیم و امروز به یاد هر یک از این عزیزان، نهالی را غرس خواهیم کرد.

دانلود

این مسئول ادامه داد: این عزیزان با اهدای عضو، هم یاد خود را جاودانه کردند و هم انسانی را نجات بخشیدند و فداکاری آنان و خانواده‌های اهداکنندگان عضو قابل ستایش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد: در استان مازندران تعداد اهداکنندگان عضو مطلوب است و امروز بنا داریم تا بدعتی را برای تکریم این اقدام فداکارانه بنا بگذاریم و قسمتی از پارک ملل را به عنوان یادمان اهداکنندگان عضو نامگذاری کنیم.

وی متذکر شد: این اقدامات فداکارانه به یک الگو برای دیگران مبدل خواهد شد و در سایه این مراسمات است که فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، یادآور شد: در استان مازندران تعداد متوفیان مرگ مغزی از آمار اهداکنندگان عضو بیشتر است و امیدواریم فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷