فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران خبر داد:

خلع‌ید ۵۷۷ هکتار از اراضی ملی در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۸۴۹۲۶
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری گفت: امسال ۵۷۷ هکتار از اراضی ملی در استان از ید متصرفان خارج شده است.
۰
plusresetminus
خلع‌ید ۵۷۷ هکتار از اراضی ملی در مازندران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، مجید ذکریایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال هزار و ۳۹۴ پرونده ماده ۴۸ شامل حمل غیرمجاز چوب جنگلی و صنعتی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۶ نفر شناسایی و هزار و ۳۴ دستگاه خودو توفقیف و اعمال قانون شد، تصریح کرد: در این مدت ۴۴۱ مترمکعب چوب صنعتی کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری خاطرنشان کرد: هزار و ۵۳۳ استرهیزم و ۱۷ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم ذغال غیرمجاز در حین حمل از کوره‌داران شناسایی و ضبط شد، همچنین امسال ۶ هزار و ۷۶۰ گیلوگرم چوب‌آلات تاق کشف شد.

ذکریایی با اخطار به خریداران چوب‌آلات غیرمجاز، افزود: ۱۷۵ اخطار به کارگاه‌های متخلف داشتیم و ۲۶ مورد کارگاه غیرمجاز برابر دستور قضایی پلمب شد.

وی در بخش دیگری از ۴ هزار و ۳۵۳ تماس مردمی با سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۵۲۹ مورد تماس مردمی توسط همکاران بررسی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری اظهار کرد: در سال‌جاری درخصوص اجرای تبصره ذیل ماه ۵۵، حدود ۸۲۱ فقره پرونده به مساحت ۲۰۹ هکتار اراضی جنگلی و مرتعی تشکیل و رفع تصرف شد.

این مسئول با اعلام اینکه تمام تلاش ما پپشگیری از تصرف اراضی ملی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است، ادامه داد: ۳۲۴ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در بدو کار شناسایی و مانع تخریب شدیم.

ذکریایی گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و اجرای احکام به‌زمین ماده ۱۱۲ فقره از احکام قضایی تعیین‌تکلیف شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری گفت: امسال ۵۷۷ هکتار از اراضی ملی در استان از ید متصرفان خارج شده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷