تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۴۸۴۸۸۵
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: مجموع کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین شده و نگرانی وجود ندارد.
۰
plusresetminus
۳ برابر نیاز کشور در انبارها گوشت قرمز موجود است
به گزارش بلاغ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ کاظم خاوازی بیان کرد: انبارها پر از گوشت است و هر ایرانی اگر سه برابر معمول هم مصرف کند کاملا تأمین شده است.

خاوازی از تامین گوشت قرمز بیش از سه برابر نیاز کشور خبر داد و افزود: مجموع کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین شده و نگرانی وجود ندارد. روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گوسفندی و گوساله تا پایان ماه رمضان وارد می‌شود.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی واردات نهاده در سال جاری بهبود پیدا کرده و بیش از یک میلیون تن در سامانه بازارگاه آماده عرضه است. دامداران هم از کاهش قیمت نهاده نسبت به نرخ مصوب خبر ‌می‌دهند.

حسین شیرزاد؛ مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی با توجه به روند افزایش تولید جوجه‌ریزی و امکان کاهش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ، ۱۵ هزار تن مرغ منجمد از مرغداران برای حمایت از آنها و تامین ذخایر استراتژیک خریداری شده که ارزش مرغ منجمد خریداری شده ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: این سیاست‌های حمایتی در جهت ارتقای امنیت تولید در جامعه مرغداران تا زمانی که مازاد تولید مرغ در کشور وجود داشته باشد به طور مستمر و نظام‌مند صورت می‌گیرد و همچنین به منظور حمایت از جوجه‌ریزی مطلوب در ماه‌های آتی نیز «قرارداد خرید آتی تولید مرغ» به استان‌ها ابلاغ شده که نسل جدیدی از قراردادهای هوشمند محسوب می‌شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳