مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خبر داد:

توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر ایران و ترکمنستان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۴۸۴۴۴۵
مدیرکل بنادر ودریانوردی امیرآباد گفت: ارتباطات دریایی و تقویت تبادل کالا بین بنادر ایران و ترکمنستان با خط منظم کشتیرانی توسعه می‌یابد.
۰
plusresetminus
توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر ایران و ترکمنستان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، محمدعلی موسی‌پور در جلسه با هیات تجاری از ترکمنستان اظهار کرد: با توجه به سفر اخیر مقامات ایرانی با حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به کشور ترکمنستان و عقد تفاهم‌نامه همکاری فیمابین در جهت تقویت تبادل کالا و ترانزیت مایل به برقراری خط منظم کشتیرانی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در آغاز این نشست به معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل بندر امیرآباد پرداخت و میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ارتقاء توان عملیاتی این بندر را تشریح کرد.

موسی‌پور ادامه داد: با توجه به ظرفیت ترانزیتی منطقه، وجود زیرساخت‌های مناسب دو بندر امیرآباد و ترکمن‌باشی مایل به گسترش همکاری‌ها، فعال‌سازی مسیر دریایی و افزایش حجم مبادلات تجاری از طریق مسیر دریایی هستیم.

وی در ادامه فرصت های سرمایه گذاری بندر امیرآباد را برای مهمانان تشریح کرد و افزود: از سرمایه گذاری مشترک در حوزه لجستیکی استقبال میکنیم و حاضر به همکاری هستیم.

موسی‌پور در ادامه از تعرفه‌های مترتب بر کالا و خدمات و تخفیفات گمرکی سخن گفت‌ و برای برگزاری نشست‌های مشترک کارشناسی بصورت حضوری و وبیناری و تشکیل کارگروه مشترک دریایی و بندری اعلام آمادگی کرد.

نماینده ترکمنستانی ضمن تقدیر از پذیرش مدیرکل بندر امیرآباد و برگزاری این نشست، علاوه بر معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های همکاری اظهار کرد: با عنایت به اینکه در حوزه دریایی اقدامات خوبی را در زمینه ساخت و تعمیرات اسکله، کشتی‌های تجاری، مسافری و فله خشک انجام داده‌ایم، می‌توانیم در پذیرش کشتی‌ها و کالا‌هایی که به ترکمنستان حمل می‌شود بسته به نوع کالا و میزان تناژ آن تخفیفات قابل توجهی را اعمال کنیم.

در پایان این نشست ضمن بررسی چالش‌های پیش‌رو از جمله تراز آب دریای خزر و تاثیر آن بر بارگیری کامل کشتی‌ها و تردد آنها در دریای خزر، سوالاتی از سوی طرفین مطرح و پاسخ داده شد و از مجموعه بندری امیرآباد بازدید شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷