رئیس اتحادیه پرنده و ماهی:

تولید مرغ بیش از نیاز کشور شده است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳
کد مطلب : ۴۸۴۴۳۸
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: نیاز ماهانه کشور به مرغ ۲۷۰ هزار تن است اما تولید به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته و ۳۰ تا ۴۰ هزار تن بیش از نیاز کشور مرغ تولید شده است.
۰
plusresetminus
تولید مرغ بیش از نیاز کشور شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از فارس؛ مهدی یوسف‌خانی درباره وضعیت تولید مرغ در کشور اعلام کرد: ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن بیش از نیاز کشور مرغ تولید می‌شود. نیاز ماهانه کشور ۲۷۰ هزار تن است اما جوجه‌ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه که انجام شده تولید را به ۳۰۰ هزار تن افزایش داده است که بیش از نیاز ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران را تامین می‌کند.

به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، در حال حاضر روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ گرم در تهران عرضه می‌شود که قیمت آن در بازار ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان است و نرخ مرغ منجمد هم کیلویی ۶۵ هزار تومان در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

به تازگی نیز وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد افزایش جوجه‌ریزی و تولید مرغ باید مرتب ادامه پیدا کند. به گفته وی، جوجه‌ریزی باید به ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون قطعه برسد و تولید با هدف صادرات باشد تا نیاز بازارهای منطقه را هم تامین کنیم.

شرکت پشتیبانی امور دام کشور هم هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آمادگی لازم برای خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان را دارد و مرغداران می‌توانند با این شرکت قرارداد ببندند. برای تامین افزایش تقاضای مرغ در ماه رمضان و ایام عید، تولید مرغ افزایش یافته و شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ مازاد را جمع‌آوری می‌کند تا در زمان نیاز به بازار عرضه کند.

بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده در نهادهای متولی تأمین کالاهای اساسی از دی، ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود و این امر منجر به کاهش قیمت در بازار گوشت شده است.

گفتنی است، قیمت مرغ چندوقت پیش تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم افزایش یافت که البته کاهش تولید مقصر اصلی این گرانی بود. البته هر کیلوگرم گوشت مرغ از ۹۱ هزار تومان در آذر ماه اکنون به ۸۵ هزار تومان کاهش یافته و هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.

همچنین دولت برای تثبیت قیمت گوشت قرمز امسال مبادرت به واردات کرد و در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد به حدود قیمت مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین تره‌بار به فروش می‌رسد. مرغ هم در میادین تره‌بار با قیمت نزدیک به نرخ مصوب در حال عرضه است.

انتهای خبر/
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴