تاریخ انتشارجمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۸۳۹۸۰
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آمریکا مسئول ایجاد تنش‌ها و جنایت‌ها در منطقه است و حتما باید تاوان این جنگ افروزی‌های خودش را هم بپردازد.
۰
plusresetminus
آمریکا مسئول ایجاد تنش‌ها و جنایت‌ها در منطقه است
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ»، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز جمعه ۶ بهمن ماه، در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، اظهار کرد: خودم و شما را به تقوا، استغفار و توبه سفارش و توصیه می‌کنم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره امام علی (ع)، افزود: عنوان نامه‌عمل یک مومن، حُب علی بن ابی طالب (ع) است، یعنی تمام زندگی‌ات باید بر محور محبت امیرالمومنین (ع) بچرخد، در مقابل، حُب شیطان، آمریکا و طاغوت‌ها وجود دارد.

محمدی لائینی تصریح کرد: عزیزان و جگرگوشه‌گانی از ما، از نونهال، نوجوان و جوان تا بزرگسال از دیروز آئین معنوی اعتکاف را در حدود ۳۳۳ مسجد استانمان آغاز کردند، بیش از ۱۵ هزار نفر در این مساجد اکثرا از نوجوانان حضور دارند، این اقبال مایه شکر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: فردا سالروز ارتحال حضرت زینب کبری (س) است، به همه شما به‌خصوص رزمندگان و شهدای مدافع حرم تسلیت عرض می‌‌کنم، بانویی که علمش لدنی بوده و استاد معمولی نداشت، برای بشریت یک حسین (ع) دومی بوده است.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: در ششم بهمن، آمل درخشید، حماسه‌ای خلق کرد که لایق یادآوری و نام آوری در وصیتنامه الهی سیاسی امام راحل شده است، درود خدا بر مردم شهر هزار سنگر که در مقابل دشمنانی که از ماه‌ها قبل جنگل‌ها را لانه فسادشان کرده بودند و به خیال خامشان به شهر حمله کردند، در مقابلشان ایستادند و این افتخار را نصیب شهر، استان و کشور کردند.

این مسئول در رابطه با تذکرات در دو خطبه قبلی در رابطه با مسئله منابع طبیعی و آب منطقه‌ای، گفت: بنده فکر می‌کردم منابع طبیعی فقط فتوای شورای نگهبان عمل نمی‌کند در حالی که این فتوا تبدیل به قانون هم شده بود، براساس مصوبه فقهی به شماره ۵۹۰۸ شورای‌نگهبان مبنی بر تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی قبل از شانزدهم اسفند ماه ۱۳۶۵، قانون‌گذار قبل از این تاریخ مبنای مالکیت اراضی کشاورزی قرار داده و آن را پذیرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین قانون‌گذار آن را در تبصره چهار قانون ۵۶ بند "ظ" و "م" تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ آن را به رسمیت شمرده اما منابع طبیعی به استناد قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع در سال ۱۳۴۱ عمل می کند و مشکلات زیادی را برای مردم و دستگاه‌های اجرایی به‌وجود آورده که لازم است منابع طبیعی به اجرای این قانون تمکین کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر هستیم، عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم عزیزمان اولا نعمت آزادی و جمهوری اسلامی را گرامی بدارند، و جشن مردمی و کوچه خیابانی برگزار کنند، اصلا برنامه‌هایی که ادارات برگزار می‌کنند خوشمان نمی‌آید البته آنها وظیفه دارند، البته ۲۲ بهمن هم باید حماسه بزرگی با راهپیمایی باشکوه به‌وسیله مردم خلق شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بالاخره در ۱۱ اسفند ماه جاری روز انتخابات است که دشمنان سعی می‌کنند بازار انتخابات تحریم یا کِساد شود اما ارواح شهدا، مومنان و قلب نازنین امام زمان (عج) در انتظار شکل‌دهی یک حماسه ملی ماندگار و ایران قوی توسط مردم است، به دشمنان اعلام می‌کنیم که امسال ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند مردم دو حماسه بزرگ خلق خواهند کرد.

این مسئول اعلام کرد: آمریکا به حمایت از نوکر و سگ دست‌آموزش رژیم صهیونیستی رسما وارد فضای جنگ شده علاوه بر اینکه در درون اسرائیل غاصب مدیریت و فرماندهی جنگ را از همان روزهای اول بر دست گرفته، پشتیبانی و تجهیزات را فراهم کرده امروز می‌بینیم که در حال حمله به یمن و حوزه‌های مقاومت در عراق است و ابعاد تنش‌ها و جنایت‌ها را گسترده می‌کند که مسئول این کار است و حتما باید تاوان این جنگ افروزی‌های خودش را هم بپردازد.

وی یادآور شد: ما دوباره و چندباره حمایت خودمان را از مردم غزه عزیز و مظلوم اعلام کرده و آنچه که در توان ماست حاضریم برای مظلومان غزه و جهان انجام بدهیم فعلا از ما نخواستند که برویم در میدان و جنگ کنیم از ما خواستند که در تظاهرات شرکت کرده و فریاد حمایت سر بدهیم که انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳