تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۷۱۱۸۶
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم، از دولت خواست در پرداخت وجه گندم‌کاران تسریع داشته باشد.
۰
plusresetminus
دولت‌ مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کند/ واحدهای صنعتی از رهاسازی پساب‌ در طبیعت پرهیز کنند
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از مجلس به‌عنوان مجلس  انقلابی نام بردند که این مجلس باید به پاس تعریف و تمجیدی که رهبری از مجلس به عمل آورده بهتر از سال‌های گذشته باید حرکت‌های جهادی و انقلابی داشته باشد، اظهار کرد: ازجمله در لایحه عفاف و حجاب که قوه قضائیه به مجلس ارائه کرده ممکن است ضعف و قوت‌هایی داشته عده‌ای ناقدان و معترضان نقدهایی درستی بر این لایحه دارند که مجلس به‌خوبی مطالعه و بررسی کند که هم کرامت زن و مرد حفظ شود و هم به‌گونه‌ای باشد که در مقابل هنجارشکنی‌ها و هنجارشکنان بازدارنده باشد و شل و ضعیف نباشد.

محمدی لائینی گفت: ما افتخار می‌کنیم که ایمان داریم و مومن هستیم که درواقع عمل به واجبات و دوری از حرام همان تقوا است و همه نمازگزاران را به این مهم سفارش و توصیه می‌کنم.

وی با اشاره به گرامیداشت یاد امام و شهدای ۱۵ خرداد، اولین شهدای دسته‌جمعی انقلاب، اظهار کرد‌: ۶۰ سال از شروع انقلاب می‌گذرد و به برکت راهنمایی‌های امام عزیز و حمایت‌های مردمی انقلاب ما پیروز شد و بیش از ۴۰ سال و اندی از انقلاب‌مان محافظت کردیم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در فرازی از فرمایشات خود درباره امام راحل فرمودند ما مس بودیم او ما را طلا کرد ما زندگی معمولی داشتیم او خمودی‌ها را تبدیل به تحرک و تپش کرد، افزود؛ واقعا حضرت امام این ملت را این چنین را سرزنده کرده و آن استعداد و لیاقت و شایستگی درونی این ملت به برکت انقلاب اسلامی شکوفا شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: هرکدام از شهیدان تابلوی افتخار هستند که ظرفیت بالای این ملت را نشان می‌دهد پس امام بزرگوار بر ما حق بزرگی دارد، اگر خداوند امام بزرگ را از ما گرفته به جای او عزیز دیگری را به ما داده است.

محمدی لائینی بیان کرد: سالروز ارتحال امام که مایه غم ماست سالروز رهبری نظام معظم رهبری را برای ما دارد مایه امیدواری ماست که شکرانه‌اش این است که همراه امام عزیز بر میثاق و بیعتی که کردیم باقی خواهیم ماند.

وی با اعلام اینکه خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان به دنبال خروجی جمعی از لبنان، عراق و منطقه این زنگ خطر برای دوستانش در منطقه به صدا درآورده است، گفت: این موضوع این درس بزرگ را به آنان داده که به آمریکا نمی‌توان آویزان باشند و تکیه کنند و باید به خودشان روی بیاورند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: بر همین اساس عربستان بیدار شد و برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی پا پیش گذاشته و ما هم استقبال کردیم. در ملاقات پادشاه عمان با مقام معظم رهبری خواستار رابطه مصر با ایران بوده که پیامی برای کشور داشت و مقام معظم رهبری هم استقبال کردند.

محمدی لائینی اظهار کرد: حجاج ما در ایام حج هم مراسم برائت و در منا شیطان را رجم می‌کنند و ما هم شیطان بزرگ را با مرگ بر آمریکا تا آخر رجم خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: روز جهانی محیط‌زیست برای حفظ محیط زیست است و هر کجای کره زمین اگر آسیبی برسد ضررش به همه می‌رسد؛ پس همه باید در حفظ محیط زیست بکوشیم.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی به زمین آسیب می‌زند، پس باید از مصرف بی‌رویه و غیرعلمی همچنین کود و سموم بی‌رویه باید پرهیز شود که خیانت به مردم و مایه آلودگی زمین و آب است، خاطرنشان کرد: همچنین صنایع باید فاضلاب‌ها  و بیمارستان‌ها هم زباله‌های عفونی را با روش علمی دفع کنند و از رهاسازی آن در طبیعت پرهیز کنند.

وی ادامه داد: همچنین شوینده‌ها و امثال اینها باید به اندازه مصرف شود؛ چراکه استفاده بی‌رویه اینها موجب آلودگی زمین را به همراه دارد که می‌توان به شوینده‌های طب سنتی بها داده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در سازمان محیط‌زیست نام محیط زیست نفوذی‌ها و جاسوسی‌هایی به وسیله کشورهای خارجی اتفاق افتاده و به این نام وارد شدند و دارند اطلاعاتی در این زمینه کسب می‌کنند و یا دارند مشورت‌های غلط به سازمان می‌دهند باید نفوذی‌ها و جاسوس‌های دشمن در این سازمان باید شناسایی و برخورد شود.

محمدی لائینی ادامه داد: بسیاری از رکود صنایع و عدم توسعه‌یافتگی ناشی از ممانعت‌های نادرست در حوزه محیط زیست است که فقط جلوگیری کردن را بلد هستند؛ درحالی‌که هم باید از محیط زیست را حفظ کنند و هم راهکار برای توسعه صنایع به وجود آورند.

وی یادآور شد: کشاورزان درحال برداشت گندم‌ها هستند از دولت‌مردان انتظار داریم مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کنند و امروز و فردا کنند چراکه اینها بدهکار هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴