تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۶
کد مطلب : ۴۷۱۱۸۰
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز راه امام خمینی(ره) را باید در پیروی از ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب جستجو کرد.
۰
plusresetminus
راه امام(ره) در پیروی از ولایت فقیه تجلی می‌یابد
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام و هشت شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید صیاد شیرازی در مسجد امام حسین (ع) کوی پاسدار، اظهار کرد: ما به برکت بعثت پیامبر خاتم و آمدن اسلام از عصر جاهلیت (شرک، کفر و خدانشناسی) عبور کرده و وارد عصر ایمان و هدایت شدیم.

وی افزود: در عصر جاهلیت و شرک مرگ، مرگ جاهلیت بود، اما در عصر ایمان پنج نوع مردن با الهام از دین قابل بیان است؛ به فرموده امام هشتم (علیه السلام) اگر کسی در زمان دین، هدایت و ایمان، به ظاهر مسلمان باشد اما امام که حجت خداست را به اسم پدر نشناسد مرگ او مرگ جاهلیت است.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: مورد بعدی مرگ ایمان و هدایت است، سوم مرگ در حکم شهادت است، امام هشتم (ع) فرمودند؛ چنانچه در مقابل تعرض‌کنندگان ایستادید و کشته شدید حکم این مرگ شهادت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین تصریح کرد: چهارمین مرگ، مرگ ظالمانه است، مثل مرگ کسی که قصاص شده، او در گذشته دست به قتل زده است و مقتول مرگش مظلومانه است.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: پنجمین نوع مردن شهادت در راه خداست که انسان در مقابل مهاجمی که هجوم آورده بایستد، از کشور، اسلام، ملت و ناموسش دفاع کند و در این راه کشته شود که این شهادت در راه خداست.

این مسئول با اشاره به تمجید و تعریف‌های فراوان قرآن درباره شهادت، عنوان کرد: به فرموده امام رضا (علیه السلام) اولین کسانی که وارد بهشت می‌شوند شهیدان هستند، وجود نازنین پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند، بهترین مردن‌ها شهادت است.

وی گفت: باید حیات و زندگی خودمان را مدیریت کنیم مردن خودمان را باید مدیریت کنیم مبادا بی‌دین از دنیا برویم و موت جاهلانه داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه، فضای مجازی بسیاری از اغتشاشگران را دستگیر کرده و بسیاری از دنیا رفتند، اذعان داشت: آن‌ها به کجا رسیدند؟ حرف چه کسی را گوش کردند، در حالی که می‌توانستند مرگ خود را مدیریت کنند، اما مردن جاهلانه را انتخاب کنند، عاقبت‌بخیری در نوع مردن است‌، اینکه مومن به دیدار خدا می‌رویم یا جاهل مهم است‌.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴