تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۴۷۱۱۰۲
رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: ارزیابی‌های سال گذشته نشان می‌دهد تنها ۵۳درصد از ساختمان‌های عمومی دستگاه‌های دولتی مناسب‌سازی شده‌اند.
۰
plusresetminus
آماری تکان‌دهنده از اجرای «مناسب‌سازی» در ساختمان‌های دولتی
به گزارش بلاغ، غلامرضا رضایی فر، رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با تأکید بر رویکرد اجرای مناسب‌سازی ساختمان‌ها، اظهار کرد: در بحث مناسب‌سازی اساساً با دو موضوع ساختمان‌های عمومی دولتی و عمومی خصوصی روبرو هستیم. برای نظارت بر ساختمان‌های عمومی دولتی ابزار نظارتی و قانون مناسب‌سازی داری که آن‌ها را مکلف به رعایت برخی اصول می‌کند.

وی ادامه داد: ارزیابی مناسب‌سازی اماکن عمومی دولتی از طریق جشنواره شهید رجایی صورت می‌گیرد.

رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با اشاره به چگونگی ارزیابی ساختمان‌ها، عنوان کرد: ارزیابی‌های سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که تنها ۵۳درصد از ساختمان‌های عمومی دستگاه‌های دولتی کشور مناسب‌سازی شده‌اند، در این بین برخی از دستگاه‌ها کم کار و برخی دیگر پرکار بوده‌اند.

وی یادآور شد: پایش سال ۱۴۰۱ از ابتدای امسال آغاز شده و تا شهریورماه نهایی می‌شود و خواهیم دید چقدر از ساختمان‌های دولتی و خصوصی در سال گذشته ساختمان‌های خود را مناسب‌سازی کرده‌اند.

رضایی فر ادامه داد: روند مناسب‌سازی و اصلاحات ساختمان‌ها در کشور بسیار کند است و این موضوع باید با اعتبارات جذب شده از سوی سازمان‌های دولتی اجرایی شود.

رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با انتقاد از روند مناسب‌سازی در ساختمان‌ها خصوصی، خاطرنشان کرد: مشکل ما در ساختمان‌های خصوصی است که دسترسی نداریم، باید از طریق ابزار‌های تشویقی و نظارتی، موضوع مناسب‌سازی در این اماکن را پیگیری و نهادینه کنیم. در ساختمان‌های جدید هم شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی باید براساس قوانین مناسب‌سازی، پایان کار ساختمان‌ها را صادر کنند.

وی همچنین درباره چگونگی نظارت بر مناسب‌سازی در مسکن ملی، گفت: برای اجرای مناسب‌سازی در نهضت مسکن ملی، جلسات مشترکی را با وزارت راه و شهرسازی می‌گذاریم و مسأله را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲