تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۶۸۰۰۵
استاندار مازندران گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان در ایام دهه فجر در استان افتتاح می‌شود.
۰
plusresetminus
۲ هزار و ۱۰۰ پروژه دهه فجر در مازندران افتتاح می‌شود/خودکفایی بودجه استان تا ۵ سال آینده
به گزارش بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور در جمع خبرنگاران به مناسبت ایام دهه فجر اظهار کرد: باید گفتمان واحدی در استان ایجاد کنیم و از نقدهای سازنده استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقد منصفانه مدیریت استان را در توسعه و رونق همه‌جانبه کمک می‌کند، افزود: همه باید در مسیر تعالی همدل باشیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته رشد اقتصادی این استان صفر بود که این رقم اکنون به بیش از سه درصد رسیده و تا پایان سال جاری با سرمایه گذاری های انجام شده به پنج درصد افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در جذب سرمایه گذاری برای توسعه استان در یک سال گذشته اولین فاینانس دولت سیزدهم استان مازندران و چین برای زیرساخت برق استان با ۵ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شد.

استاندار مازندران افزود: قطعه آزادراه ساری به قائمشهر با سرمایه گذاری بانک ملی در دهه فجر کلنگ‌زنی می شود و این آزادراه به قائمشهر به آمل و بعد به آزادراه چالوس به رامسر متصل می‌شود.

حسینی پور گفت: برای بزرگ ترین پروژه بیمارستانی با ۱۵۰۰ تخت برای توریست درمانی با معماری زیبا و پروژه بیمارستانی بابلسر ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر نفت اختصاص یافت.

این مسئول ادامه داد: در ایام دهه فجر ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان در افتتاح می شود.

وی با اعلام اینکه مازندران ظرفیت این را دارد که به استان بزرگ اقتصادی تبدیل شود
اظهار کرد: در همایش‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان ۷۱۲ پروژه آماده سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار مازندران بیان کرد: ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان به میزان ۵۱ میلیون دلار جذب شده که ۲۲ درصد در یک سال اخیر رشد داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ۲.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم جذب شده است، افزود: تا ۵ سال آینده از منظر بودجه استان خودکفا می شویم و می توانیم از محل این درآمدها به دولت مرکزی کمک کنیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه برای فعالیت بنادر استان ۱۰ کشتی اختصاصی برای استان خرید و ساخته می شود، گفت: اقتصاد دریا و جنگل استان باید فعال شود.

وی با اعلام اینکه در یک سال  اخیر تلاش های زیادی شد تا فضای اداری استان را سالم نگه داشته باشیم، ادامه داد: بنای دولت مبارزه با فساد است یک بخشی باید پاکسازی و نوسازی شود.

استاندار مازندران گفت: با ایجاد پنجره واحد برنامه مشخصی برای رشوه خواری در مازندران داریم و برخوردمان قاطع است و در این بخش رسانه ها ما را کمک کنند

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴