تاریخ انتشارشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۴۶۷۵۴۰
مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: روز گذشته مصرف گاز خانگی به 685 میلیون متر مکعب در روز رسید که یک رکورد بی‌سابقه از جهت استمرار مصرف بالای گاز خانگی در کشور است.
۰
plusresetminus
صرفه‌جویی در پایتخت برای تسهیل در گازرسانی به استان‌های شمالی/80 درصد گاز در بخش خانگی مصرف می‌شود
به گزارش بلاغ، مسلم رحمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت تامین گاز کشور عنوان کرد: در روز گذشته مصرف گاز خانگی به 685 میلیون متر مکعب در روز رسید که یک رکورد بی‌سابقه از جهت استمرار مصرف بالای گاز خانگی در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر گاز طبیعی تزریقی به شبکه گاز کشور حدود 850 میلیون متر مکعب در روز است و 80 درصد از این گاز در بخش خانگی، اداری و تجاری مصرف می‌شود. 

رحمانی عنوان کرد: مصرف گاز در تهران به روزانه 125 میلیون متر مکعب در روز رسیده است که رقم بالایی است و گازرسانی به سایر استان‌های شمالی و شمال شرقی را با مشکل مواجه می‌کند و سبب افت فشار گاز می‌شود. 

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: از مردم تقاضا داریم که با مصرف بهینه گاز و صرفه‌جویی همگانی در روزهای پیش‌ِ رو به شرکت ملی گاز برای گازرسانی به هم‌وطنان خود در استان‌های شمالی کمک کنند. 

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که با تنظیم دمای خانه روی 18 الی 21 درجه، گاز را به صورت بهینه مصرف کنند، حتما در خانه لباس گرم بپوشند و اگر ضروری نیست همه خانه را گرم نکنند. رعایت این توصیه‌ها موجب می‌شود گاز موردنیاز استان‌های شمالی تامین شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴