تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۶۶۵۷۱
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از میزبانی استان مازندران از پیکر مطهر ۱۳ شهید گمنام سالهای دفاع مقدس در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام یک هفته قبل از برگزاری مراسم تشییع وارد استان شده و میهمان مردم علوی تبار استان خواهد شد.
۰
plusresetminus
میزبانی مازندران از ۱۳ آلاله گمنام دفاع مقدس در ایام فاطمیه
به گزارش بلاغ، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای  دفاع مقدس مازندران در جلسه استانی ستاد تشییع و تدفین شهدای گمنام با گرامیداشت یاد شهدا و با اشاره به اینکه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روز ملی شهدای گمنام نامگذاری شده است، اظهار داشت: به این مناسبت استان مازندران میزبان پیکر مطهر ۱۳ شهید گمنام سالهای دفاع مقدس می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه این تشییع همزمان با تشییع سراسری سیصد شهید گمنام برگزار خواهد شد، افزود: پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام یک هفته قبل از برگزاری مراسم تشییع وارد استان شده و میهمان مردم علوی تبار استان مازندران خواهد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه مراسم وداع و تشییع متمرکز استانی در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ساری پیش بینی شده است، گفت: همچنین برنامه وداع و تشییع شهرستانی در ستادهای شهرستانی با محوریت سپاه کربلا برنامه ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ شهرستان میزبان پیکر پاک شهدای گمنام هستند، ادامه داد: منطقه نمک آبرود چالوس یک شهید گمنام، دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی آمل یک شهید، منطقه گتاب بابل یک شهید، بابلکنار یک شهید، شهرک شهید سلیمانی (مسکن مهر) نکا یک شهید، شرکت نکاچوب میاندورود یک شهید، یادمان شهدای بسیج آمل یک شهید، پایگاه دریایی سپاه بابلسر یک شهید، مجتمع فرهنگی سمسکنده ساری یک شهید، مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر یک شهید، دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد یک شهید، قائمشهر یک شهید و مرکز آموزش عالی ملاصدرای رامسر یک شهید را میزبان هستند.
 

این مسئول با بیان اینکه شهدای گمنام سراسر نور و معرفت هستند و مسیر روشن و هدایتگری را برای ما مشخص می کنند، از این خوشنامان تاریخ به عنوان رسانه ای برای جهاد تبیین یاد و تصریح کرد: شهدا مهمات فرهنگی جمهوری اسلامی در میدان جنگ نرم هستند و برکت حضور آنان بصیرت افزا و امیدآفرین است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بر ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت در جامعه و تبیین ارزشهای دفاع مقدس در بین جوانان بویژه دانش آموزان و دانشجویان تأکید کرد و گفت: شهدا پادزهری در برابر تیرهای سهمگین و زهرآلود شیاطین و در راس آن استکبارجهانی هستند و وظیفه داریم این گوهرهای ناب را به جامعه امروز معرفی و سیره شهدا را به جامعه تزریق کنیم.

لزوم تبیین ابعاد راهبردی وصیت‌ نامه شهدا در جامعه

سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران نیز در ستاد استانی تشییع شهدای گمنام با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین ملت ایران است، اظهار داشت: رجعت پاک شهدای گمنام در این برهه از زمان پیام امید آفرینی را به جامعه ما منتقل می کند.
 

وی بر ضرورت تبیین خاطرات شهدا در جامعه تاکید کرد و افزود: امروز جامعه نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است و وظیفه داریم در راستای جهاد تبیین تلاش ویژه داشته باشیم.

کهنسال با گرامیداشت یاد شهیدان احمد کشوری و علی ییلاقی اشرفی به زوایای مختلف وصیت نامه شهدا اشاره کرد و بر لزوم توجه جدی به نکات توصیه شده شهدا تاکید کرد و گفت: باید ابعاد مهم و راهبردی وصیت نامه های شهدا در جامعه تبیین شود.
 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با اشاره به برکت حضور شهدا در جامعه بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم شهدا تأکید کرد و اذعان داشت: برای مراسم تشییع شهدای گمنام همه مسئولین باید پای کار بیایند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴