تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۲
کد مطلب : ۴۶۶۰۲۵
۰
plusresetminus
ریشه اعتراضات، وضعیت اقتصادی است که دولت روحانی ایجاد کرد

به گزارش بلاغ؛ روزنامه آرمان ملی در مصاحبه با یک کارشناس اقتصادی، به نقل از او نوشت: «ریشه اعتراضات اخیر صنفی است و به دلیل آنکه در زمان مناسب به مطالبات صنفی پاسخ مثبتی از سوی دولت و حاکمیت داده نشده در نتیجه مطالبات صنفی خود را در قالب اعتراضات سیاسی نشان می‌دهند. بنده و بقیه کارشناسان در گذشته بارها نسبت به اتخاذ سیاست‌هایی که می‌تواند زمینه اعتراضات اجتماعی و سیاسی را به وجود بیاورد هشدار داده بودیم.»

این کارشناس اقتصادی افزوده است: «در چهار سال گذشته ما با افزایش بی‌سابقه قیمت ارز در تاریخ اقتصادی خود مواجه بوده‌ایم. نتیجه این اتفاق تضعیف پول ملی و تورم بزرگی است که در کشور به وجود آمده است. همه این مسائل روی معیشت و زندگی مردم تأثیر مستقیم گذاشته است. از سوی دیگر توانایی اقتصاد کشور برای تولید شغل کمتر شده است.»
در ادامه این مطلب آمده است: «در یک دهه اخیر هر سال به شکلی به نام تولید نام‌گذاری می‌شود. این در حالی است که هر سال با وضعیت سخت‌تری در وضعیت تولید کشور مواجه هستیم.»
آرمان ملی نوشت: «این یک واقعیت غیرقابل انکار است که همواره مسئولیت افزایش قیمت ارز با دولت‌ها بوده است. کاهش ارزش پول ملی در سه دهه گذشته به مراتب بیشتر از کاهش ارزش پول ملی در کشورهای جنگ‌زده مانند سوریه، عراق و یمن بوده است. این نشان دهنده مدیریت اشتباهی است که در کشور در راستای افزایش قیمت ارز به وجود آمده و به دنبال آن افزایش هزینه‌های تولید و افزایش تورم بوده است. این تورم‌ها نیز باعث این شده که دولت‌ها به دنبال راه‌حل برای مواجهه با تورم شوند. این مسیری است که در سه دهه گذشته در کشور وجود داشته است. این مسیر برای اقتصاد کشور هزینه‌های زیاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به وجود آورده است.»
مدعیان اصلاحات اعتراف می‌کنند که مشکلات اقتصادی یکی از علت‌های اصلی اعتراضات است. گفتنی است در دولت روحانی وضعیت اقتصادی به حدی رسید که مرزهای آمارهای اقتصادی جابه‌جا شد و تورم‌های چندصد درصدی در مسکن، ارز، خودرو و... باعث شد سفره مردم کوچک‌تر شود تا جایی که دلاری که قرار بود هزار تومان بشود به بیش از 30 هزار تومان رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴