تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴
کد مطلب : ۴۶۵۸۵۸
۰
plusresetminus
صهیونیست‌ها به این باور رسیده‌اند که اسرائیل 25 سال آینده وجود نخواهد داشت

به گزارش بلاغ؛ با وجود پايان انتخابات رژيم صهيونيستي اما نگراني‌هاي زيادي از وضعيت آينده اين رژيم وجود دارد تا آنجا كه ساكنان مناطق اشغالي حتي به 25 سال آينده هم اميدي ندارند. نظرسنجی که در شهرک‌های صهیونیست‌نشین انجام شده، این ادعا را تایید می‌کند.

بسياري از ساكنان تل آويو و ديگر مناطق اشغالي فلسطين تا هفته گذشته انتظار داشتند پس از برگزاري انتخابات پارلماني در اين رژيم، بن بست سياسي و وضعيت بلاتكليفي نخست وزيري به پايان برسد، اما تحولات چند روز گذشته پس از انتخابات نشان مي دهد كه اوضاع سياسي تل آويو همچنان مبهم و نامشخص است.
پس از انتخابات اخير رژيم صهيونيستي، اکنون افراطی‌ترین ائتلاف راست افراطی در تاریخ اين رژيم قدرت را به دست گرفته و گزارشگر نيويورك‌تايمز به نقل از برخي صهيونيست‌ها در تل آويو گفته است كه بسياري از كساني كه درباره آينده شان مورد پرسش واقع شدند، اين دعا را كردند: «خدا به داد ما برسد!» اين دعا بيانگر اوج نگراني صهيونيست از آينده خودشان است. حتي «آمنون آبروموویت» تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه ۱۲اسرائيل نيز در گزارشي به نتايج يك نظرسنجي جديد اشاره كرده كه براساس آن یک سوم از جوانان تمایلی به سربازی ندارند و به گفته اين كارشناس سياسي در تل آويو، خطرناک‌تر این است که یک سوم شهرک نشینان باور ندارند که «اسرائیل» پس از ۲۵ سال وجود داشته باشد.  پیشتر نيز روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» ضمن اشاره به این که «افزایش نگران‌کننده‌ای در تعداد اسرائیلی‌هایی فراری از خدمت سربازی وجود دارد، تاکید کرده بود: «گویی اسرائیل دیگر جایی برای زندگی نیست.»
چرا صهيونيست‌ها نگرانند؟
نگراني صهيونيست‌ها از آينده خود بيش از هرچيز بدليل نتايج انتخابات پارلماني اخير است. از آنجا كه در انتخابات اخير نتانياهو نتوانست 61 كرسي لازم براي تشكيل كابينه را به‌دست آورد، او با دو چهره سياسي به شدت افراطي شامل «ايتمار بن غفير» يا به گفته عبري زبانان «بن گوير» و همچنين صهيونيست تندرو ديگري به نام «بازالل اسموتیچ» ائتلاف كرده كه اين دو نفر به ن‍ژادپرستي شديد معروف هستند. اين دو چهره متحد نتانياهو تا آن‌اندازه تندرو و افراطي هستند كه حتي توافقات قبلي نتانياهو با برخي كشورهاي عربي سازشگر مانند امارات و بحرين را رد مي كنند و به طور كلي هويت عربي را زير سؤال مي برند. متحدان به شدت تندرو نتانياهو حتي ادعا دارند كه شهرک‌های صهيونيست نشين كرانه باختري تا آنجا باید گسترش یابد كه تا حتی یک وجب از کرانه باختری برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی باقی نماند.
بن گویر حتي در سال 2007 توسط دادگاه تل آويو به اتهام تحریک به نژادپرستی و حمایت از یک سازمان تروریستی یهودی محکوم شده و پرونده محكوميت قضايي در حوزه نژادپرستي دارد و اكنون اين چهره افراطي قرار است وزير كابينه نتانياهو شود. اسموتریچ نيز پیشنهاد كرده كه در بيمارستان‌ها بخش بيماران یهودی از بخش اعراب جدا شود و بدنبال تصويب طرحي براي قانوني كردن اعمال خشونت از سوي صهيونيست‌ها عليه اعراب است. اين چهره‌هاي به شدت تندرو در كابينه جديد نتانياهو بي ترديد هم در صحنه بين المللي و هم در داخل براي تل آويو دردسرهاي زيادي به همراه خواهند داشت و احتمالا تل آويو را با بحران‌هاي سياسي جديدي رو‌به‌رو خواهند كرد.

ترس نتانياهو از انزواي بين المللي
از سوي ديگر منابع سیاسی صهیونیستی اعلام کردند، نتانیاهو برای پرهیز از انزوای بین‌المللی تلاش می‌کند از نمایندگان افراطی راستگرا در دولت خود استفاده نکند. سایت خبری فلسطین الآن در اين ارتباط گفته است كه بنیامین نتانیاهو، رئیس‌حزب لیکود تمایل ندارد با دادن پست‌های دولتی به نمایندگان راستگرای افراطی همچون بن غفیر ریسک کند. منابع مذکور گفتند، نتانیاهو تلاش می‌کند دو رقیب انتخاباتی خود یعنی یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم را متقاعد کند به دولت وی بپیوندند تا دچار انزوای بین‌المللی نشود.
گزارش‌های مطبوعاتی نیز نشان می‌دهد که دولت آمریکا و کشورهای اروپایی به نتانیاهو اعلام کرده‌اند که بن غفیر را به عنوان یک وزیر نمی‌پذیرند. همچنین کشورهای عربی به او نسبت به انتخاب بن غفیر به عنوان وزیر هشدار داده‌اند.

با شكاف رو‌به‌رو هستيم!
هشدارها پس از انتخابات نسبت به آينده مناطق اشغالي از زبان «بني گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نيز اعلام شده و او از شکاف و افراط گرایی در بین صهیونیستها ابراز نگرانی کرده است. بنی گانتز که اردوگاه سیاسی او در انتخابات پارلمانی اخیر این رژیم در برابر اردوگاه راست افراطی شکست خورد، به شکاف و افراط گرایی در میان صهیونیست‌ها اذعان کرد و خواهان تاسیس یک حزب میانه فراتر از احزاب و تشکل‌های کنونی در این رژیم شد. گانتر درباره نتایج این انتخابات گفت: «پایان تعطیلات این هفته برای من سخت است. نتایج انتخابات تکان دهنده بود.» وی در عین حال افزود: «با شكاف داخلي رو‌به‌رو هستيم و فکر می‌کنم در زمان شکاف و افراط گرایی اسرائیل، نیاز به یک حزب میانه است که فراتر از تشکل‌ها باشد.» گانتز که در قالب اردوگاهی با یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت و رئیس‌حزب یش عتید این رژیم در انتخابات سه شنبه گذشته پارلمانی شرکت کرد، در برابر اردوگاه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو رئیس‌حزب لیکود شکست خورد.

تل آويو مرتکب جنایت‌های جنگی شده است
هنوز يك هفته از پايان انتخابات در مناطق اشغالي نگذشته كه سازمان عفو بین‌الملل طی تحقیقات و بررسی عکس‌های ماهواره‌ای، از مسجل شدن جنایت جنگی صهیونیست‌ها طی حمله به غزه در سال جاری خبر داد. تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که این حملات، ویرانی‌ها و خرابی‌های بسیاری برای فلسطینیان به همراه داشته و با توجه به محرز شدن جنایت جنگی، دادخواست رسیدگی به این جنایت به دادگاه لاهه تحویل گردیده است. به گزارش رای الیوم، اگنس کالامار دبیرکل عفو بین‌الملل گفت: «آخرین حمله اسرائیل به غزه تنها سه روز به طول انجامید، اما این زمان کافی بود تا موج جدیدی از وحشت و ویرانی علیه جمعیت تحت محاصره در غزه ایجاد شود.» وی افزود:«جنایات مرگباری که ما به عنوان جنایات جنگی بررسی کرده‌ایم، باید مورد بررسی قرار گیرند و همه قربانیان حملات غیرقانونی و خانواده‌هایشان مستحق عدالت و دریافت غرامت هستند. تجاوزاتی که ما ثبت کردیم در چارچوب محاصره غیرقانونی اسرائیل در غزه انجام شد که ابزار اصلی رژیم آپارتاید اسرائیل است، زیرا فلسطینیان در غزه در معرض سلطه، آزار، تبعیض و انزوا هستند و آنها ۱۵ سال است که در یک کابوس مداوم و یک تراژدی انسانی به سر می‌برند که با حملات مکرر غیرقانونی تشدید شده است.» عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هفتم اوت با موشک، گورستان الفالوجه در جبالیا در شمال غزه را مورد هدف قرار داد که به کشته شدن پنج کودک منجر شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴