تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۴۶۵۶۴۹
وزیرکار تأکید کرد: بیش از ۵۰ درصد از فرصت‌های شغلی هدف‌گذاری شده سال ۱۴۰۱، در شش ماهه اول سال جاری ایجاد شده است.
۰
plusresetminus
وزیر کار: بیش از ۵۰ درصد اهداف اشتغالزایی سال ۱۴۰۱ محقق شده است
به گزارش بلاغ، صولت مرتضوی در هشتاد و سومین جلسه شورای ‌عالی اشتغال گفت: تا پایان سال جاری و در راستای تحقق وعده دولت مردمی، بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
وزیر کار افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته، بیش از 50 درصد از فرصت‌های شغلی هدف‌گذاری شده سال 1401، در شش ماهه اول سال جاری ایجاد شده است.
مرتضوی افزود: تا پایان سال این میزان به بیش از یک میلیون فرصت شغلی خواهد رسید و با دستور ریاست محترم جمهوری اشتغال‌زایی در دستور ویژه همه دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گرفته است.
وی تأمین و توزیع منابع در استان‌ها برای توسعه اشتغال و توجه به نهادهای حمایتی در جهت تسهیل ایجاد اشتغال بخش‌های نیازمند جامعه را از مهم‌ترین مصوبات جلسه شورای عالی اشتغال عنوان کرد.

656 هزار اشتغال جدید در سال جاری
بر اساس این گزارش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه اخیر شورای عالی اشتغال، با استناد به داده‌های داشبورد تمام‌شماری سامانه جامع رصد اشتغال، گزارشی از تعداد اشتغال جدید ثبت شده در کشور طی هفت ماه ابتدایی سال جاری ارائه کرده است. بر اساس این گزارش، طی 6 ماه ابتدایی سال جاری تعداد 656 هزار و 162 مورد اشتغال جدید در کل کشور به ثبت رسیده است.
اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع رصد اشتغال همچنین نشان می‌دهد وزارت صمت حائز بیشترین تعداد اشتغال ثبتی جدید در نیمه نخست سال جاری است. پس از وزارت صمت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت جهاد کشاورزی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حفظ امنیت شغلی کارگران
با فعال‌‌سازی کارخانه‌ها

یک فعال کارگری احیای کارخانه‌های تعطیل شده توسط دولت را اقدامی مثبت در جهت رونق تولید و حفظ امنیت شغلی کارگران دانست و گفت: گسترش بنگاه‌های کوچک و متوسط موجب اشتغال پایدار و ارزش افزوده برای کشور می‌شود.
هادی ابوی در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: یکی از کارهای مثبت و موثری که دولت با جدیت دنبال کرده و در دستور کار قرار داده احیای کارخانه‌های راکد است و تلاش کرده بنگاه‌هایی که تعطیل شدند یا به تملک بانک‌ها درآمدند را به چرخه فعالیت مجدد برگرداند.
وی افزود: متاسفانه به دلایل متعددی با تعطیلی کارخانه‌ها مواجه هستیم که یکی از تنها سوء مدیریت و تخلفات مدیران این بنگاه‌ها است که موجب بیکاری کارگران و ایجاد اختلال در چرخه اقتصاد کشور می‌شود.
ابوی گفت: برخی کارفرمایان برای فرار از پرداخت بدهی بانکی و مالیاتی یا گرفتن وام‌های کلان بانکی، بنگاه را راکد جلوه می‌دهند که برای مقابله با چنین شگردهایی، لازم است بازرسی و نظارت دقیق بر عملکرد بنگاه‌ها صورت گیرد تا واحدهای فعال و غیر فعال شناسایی شوند.

آموزش مهارتی ۸۳۳ هزار نفر
در نیمه نخست سال

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس ‌سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به ۸۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر از متقاضیان مهارت‌آموزی در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.
غلامحسین حسینی‌نیا، داشتن مهارت را بخش مهمی از روند رسیدن به موفقیت در زندگی بیان کرد و افزود: در 6 ماه نخست سال 430 هزار و 854 نفر در بخش خصوصی (موسسات کارآموزی آزاد) و 402 هزار و 445 نفر در بخش دولتی موفق به کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳