تاریخ انتشاريکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵
کد مطلب : ۴۶۴۲۱۱
وزارت بهداشت یمن : تاکنون ۱۵۴۸۳ غیرنظامی یمنی در حملات ائتلاف سعودی شهید و ۳۱۵۹۸ نفر مجروح شده اند. ۱۰۳ هزار کودک نیز بر اثر محاصره و سوءتغذیه فوت کرده اند.
۰
plusresetminus
سکوت در قبال جنایات عربستان در یمن تا کی؟!/ وهابیت، جنایت‌پیشه‌ترین پدیده دوران
به گزارش بلاغ؛ وزارت بهداشت یمن آماری در باره خسارت های مالی و جانی این کشور طی هفت سال تجاوز ائتلاف سعودی ارائه کرد.به گفته این وزارتخانه، تا کنون ۱۵۴۸۳ غیرنظامی یمنی در حملات ائتلاف سعودی شهید و ۳۱۵۹۸ نفر مجروح شده‌اند و ۲۵ درصد قربانیان از زنان و کودکان هستند.
بر اساس گزارش «المسیره»، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که ۱۶۲ مرکز بهداشتی به صورت کامل و ۳۷۳ مرکز به صورت جزئی تخریب شده‌ است. ۶۶ نفر از اعضای کادر درمان طی بمباران مستقیم ائتلاف متجاوز به شهادت رسیده‌اند و ۷۹ آمبولانس از بین رفته است.محاصره نیز باعث افزایش سوءتغذیه شده و ۶۳۲ هزار کودک زیر پنج سال و 5/1 میلیون زن باردار و شیرده از سوءتغذیه رنج می‌برند. طی هشت سال محاصره مستمر یمن، ۴۰ هزار و ۳۲۰ زن باردار و ۱۰۳ هزار و ۶۸۰ کودک فوت کرده‌اند.محاصره و استفاده از سلاح‌های ممنوعه توسط ائتلاف سعودی منجر به افزایش ناهنجاری مادرزادی -۱۲ هزار مورد- و سقط جنین -۳۵۰ هزار مورد- شده است.

وزارت بهداشت یمن همچنین اعلام کردکه در نتیجه محاصره، تولد فرزندان نارس نسبت به قبل از آغاز حملات 8 درصد افزایش داشته و به ۲۲هزار و ۵۹۹ مورد در طول سال رسیده است. همچنین تعداد افراد مبتلا به تومورهای مختلف نسبت به سال ۲۰۱۵ (آغاز حمله به یمن) افزایش ۵۰ درصدی داشته و به ۱۴ هزار و ۲۰۴ مورد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.ازسوی دیگر،آمارهای رسمی حکایت از آن دارد که ائتلاف سعودی-صهیونیستی تا کنون ده‌ها میلیون‌ دلار از طریق غارت نفت یمن به جیب زده است.
در واقع جنگ یمن در حالی هشتمین سال خود را می گذراند که به تازگی انتشار آمار جدید از حجم بسیار زیاد غارت نفت این کشور توسط متجاوزان سعودی حکایت دارد. «احمد دارس» وزیر نفت و معادن دولت نجات ملی یمن در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المسیره درباره غارت نفت یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی گفت: «حجم نفت غارت شده یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی از سال ۲۰۱۸ تا ماه ژوئیه ۲۰۲۲، حدود ۱۳۰ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت به ارزش تقریبی ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۴۱۵ دلار بوده است.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴