رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران:

20 بیمارستان مازندران تا پایان امسال مجهز به پایش تصویری می‌شوند

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۴۶۴۰۳۵
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با بیان اینکه تاکنون و در فاز نخست، پایش تصویری در 6 بیمارستان استان ممکن شده است؛ گفت: تا پایان امسال با اتمام فاز 2 و 3، این تعداد به 20 بیمارستان می‌رسد.
۰
plusresetminus
20 بیمارستان مازندران تا پایان امسال مجهز به پایش تصویری می‌شوند
به گزارش بلاغ؛ رضا حبیبی‌ساروی در آستانه هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ما به اقدامات انجام شده این نهاد در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد:  در حال حاضر بیش از 20 پروژه ساخت پایگاه‌های اورژانس 115 شهری و جاده‌ای در دست انجام قرار دارد که از این تعداد، موارد قابل توجهی به دست خیرین استان در حال ساخت است.

وی افزود: هم اکنون یکی از پایگاه‌های نمونه اورژانس استان در بلده به صورت ترکیبی  که در بخش ابنیه با کمک یکی از خیرین منطقه و در بخش تجهیزات تخصصی و آمبولانس با مشارکت اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که هم اکنون در استان به شدت احساس نیاز می‌شود، بحث ارتقای تعداد و خدمات اورژانس 115 در شهرهای با ماموریت بسیار بالا نظیر ساری، قائم‌شهر و آمل است.

حبیبی با این توضیح که از دیگر پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده طی این مدت، به شهرستان‌های ساری و چالوس تعلق دارد؛ گفت: در مرکز استان نیز به صورت ترکیبی و  به کمک یکی از خیرین و مشارکت  اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال ساخت یک پایگاه اورژانس در منطقه بلوار کشاورز هستیم که ظرف مدت یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه به احداث و بهره‌برداری از یک پایگاه اورژانس در شهرستان نور طی یک‌سال گذشته اشاره کرد و افزود: پایگاه‌ شهری تنکابن، پایگاه شهری کوی فروردین قائم‌شهر، پایگاه شهری دو بهشهر و پایگاه جاده‌ای نارنجستان آمل از دیگر پروژه‌های در دست اقدامی است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، پایش تصویری بیمارستان‌های استان را از دیگر اقدامات انجام گرفته طی یکسال اخیر عنوان و اعلام کرد: تاکنون و در فاز نخست، پایش تصویری در 6 بیمارستان استان انجام شد  و امیدواریم تا پایان امسال با اتمام فاز 2 و 3، این تعداد به 20 بیمارستان برسد.

حبیبی مطرح کرد: حسب ارتقای کیفی و کمی خدمات و توان عملیاتی اورژانس در استان، طی یکسال اخیر 6 دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس 115 استان اضافه شده است که تا دو ماه آینده این تعداد به 10 دستگاه خواهد رسید.

وی افزود: فاز اول توزیع این موتورلانس‌ها در شهرهای پر ترافیک ساری، قائم‌شهر، آمل اتفاق خواهد افتاد و در نیمه امسال این اتفاق را در شهرهای غربی استان شامل عباس‌آباد، چالوس، نوشهر و سلمان‌شهر شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، با بیان اینکه دو پایگاه اورژانس در شهر بابلسر و محور جواهرده به رامسر در حال ساخت است؛ اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری این دو پایگاه شاهد بهبود خدمات اورژانس در این منطقه از استان خواهیم بود.

حبیبی، رونمایی از  اطلس مخاطرات و تحلیل 20 ساله  استان را یکی از اقدامات برجسته در سطح ملی برشمرد و گفت: برای نخستین‌بار در کشور مطابق با تکالیف قانونی مدیریت بحران این اطلس تدوین شد تا بتواند مورد استفاده سیاست‌گذاران و دستگاه‌های اجرائی قرار گیرد و خوشبختانه به عنوان نمونه پایلوت کشوری مورد استفاده سایر استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی متذکر شد: به همت استاندار مازندران خوشبختانه از سال گذشته، امداد هوایی و استقرار 3 بالگرد هوایی امدادونجات در استان ممکن شد که نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب در امدادهای فوریتی خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴