تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۴۶۳۹۹۶
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از وقوع 8 حادثه غریق در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر مرداد ماه در سواحل مازندران، خبر داد.
۰
plusresetminus
غرق‌شدن 8 نفر در تعطیلات پایان هفته مازندران/مهارت پلیس، ناجی جوان گلستانی شد
به گزارش بلاغ، سیدجعفر ساداتی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: افزایش حجم حضور مسافر در سواحل دریا در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی نیازمند آن است تا همه افرادی که دریا و سایر نقاط گردشگری استان که در مسیر رودخانه ها واقع شده اند توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی، افزود: ناآشنايي به فن شنا، شنا در خارج از محدوده طرح های ایجاد شده و نقاط حادثه خیز و بی توجهی به هشدارهای ناجیان غریق و ماموران انتظامی، سالانه سبب غرق ده ها نفر از هموطنان و گردشگراني مي‌شود که نا آگاهانه تن به دريا مي سپارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از غرق شدن 8 نفر از هموطنان از استان های مختلف کشور طی دو روز گذشته در سواحل شهرستان های"تنکابن، نوشهر، فریدونکنار، عباس آباد، ساری، چالوس و نور" خبر داد و گفت: این افراد به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد با حضور عوامل امدادی کشف و به سردخانه منتقل شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از نجات جان جوان 16 ساله در دریای سرخرود شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: مهارت پلیس جوان در عملیات نجات غریق و احیاء ، ناجی جوان گلستانی شد.

ساداتی اظهار داشت: در حالی که خانواده جوان 16 ساله با مشاهده غرق شدن فرزند خود در حال امدادخواهی و درخواست کمک از حاضران بوده و مردم نیز کم کم به دور آنان جمع می شدند، پلیس حاضر در صحنه به کمک این خانواده شتافت.

وی افزود: گروهبان یکم "عباس نوروزی" مامور حاضر در طرح سالم سازی دریا در حوزه استحفاظی فرماندهی انتظامی محمودآباد با مشاهده صحنه و برای کمک به نجات جان این جوان، سریعاً از کانکس پلیس خود را به ساحل رساند و با توجه به آشنایی به فنون شنا و مهارت لازم برای انجام عملیات نجات غریق در امواج دریا پس از ورود به داخل آب در محل حادثه، جوان 16 ساله را که از هموطنان ساکن شهرستان گنبد از استان گلستان بود را با تلاش و همت مثال زدنی به ساحل رساند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران ادامه داد: پس از انتقال جوان نجات یافته به ساحل و با عنایت به عدم دسترسی به کارشناسان احیاء غریق، گروهبان یکم نوروزی به دلیل آشنایی با عملیات احیاء خودش دست به کار شده و با انتقال جوان به داخل کانکس پلیس، عملیات احیاء را با موفقیت انجام و فرشته نجات این هموطن گلستانی شد.

ساداتی اظهار کرد: پس از عملیات احیاء و به هوش آمدن فرد نجات یافته طی تماس خانواده اش با اورژانس 115 وی جهت اقدامات درمانی تکمیلی و مراقبت های ویژه به مرکز درمانی انتقال داده شد، ضمن اینکه خانواده فرد نجات یافته از مامور وظیفه شناس که با از خودگذشتگی زندگی دوباره ای را به فرزندشان بخشید، تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴