رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد اعلام کرد:

ورود سازمان استاندارد به کیفیت خودرو و صنایع/تولید محصولات بی‌کیفیت تعطیل شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۴۶۳۵۲۹
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر عدم رضایت مردم از استاندارد کالا ها به ویژه خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: در بهمن ماه رهبری فرمودند از کیفیت خودروهای داخلی رضایت ندارند و سازمان ملی استاندارد به کیفیت خودرو و صنایع ورود پیدا کرد.
۰
plusresetminus
ورود سازمان استاندارد به کیفیت خودرو و صنایع/تولید محصولات بی‌کیفیت تعطیل شود
به گزارش بلاغ، سید محمود هاشمی در دیدار با نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم حسینی، اظهار کرد: نگاه سازمان نگاه تحولی است چراکه همه شئونات زندگی مردم به استاندارد گره خورده است.

رئيس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد کشور به دغدغه رهبری مبنی بر عدم رضایت مردم از استاندارد کالا ها به ویژه خودرو در کشور اشاره و بیان کرد: در بهمن ماه رهبری فرمودند از کیفیت خودروهای داخلی رضایت ندارند. سازمان ملی استاندارد به کیفیت خودرو و صنایع ورود پیدا کرد و تفاهم نامه ۲۲ماده ای منعقد شد و سپس از سوی رئیس جمهور دولت سیزدهم نیز یک فرمان هفت ماده ای برکیفیت خودرو های داخلی را صادر می کنند.

 وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد بحث کیفیت، سلامت و ایمنی در همه شئون زندگی مردم پیگیر است و به عنوان وکیل مردم دنبال ارتقای کیفیت، سلامت و ایمنی محصولات است، گفت: اعتبار بخشی که به واسطه دریافت علامت استاندارد برای تولید کنندگان ایجاد می شود موجبات اطمینان خارجی ها برای استفاده از کالای ایرانی را فراهم می آورد.

هاشمی با بیان اینکه اگر محصولی نمی تواند کیفیت خود را ارتقا دهد باید تولید آن تعطیل شود، افزود:تاکنون دستور تعطیلی خط تولید ۵خودرو در کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد یک سازمان فنی است برای انتصاب مدیران زیر بار سفارش ها نمی رویم، گفت: مدیران بایدشایستگی های فنی و اخلاقی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه درمازندران نیز با بیان اینکه رعايت استاندارد اعتماد عمومي به كالاهاي داخلي را افزايش مي دهد‏، گفت:مدیران ما باید استاندارد اخلاقی، دینی، رفتاری و ...باشند تا تایید درست استاندار را شاهد باشیم.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی اظهار کرد: استاندار با یک سرمایه بسیار هم به نام اعتماد عمومی سر و کار دارد و ضعیف کردن استاندارد این اعتماد را سلب می کند.

 نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه بی اعتماد شدن به استاندارد یعنی تولید داخل از چشم مردم می افتد، گفت: مسئولین باید حرمت مهر استاندار را نگه بدارند و حساب شده باید پای اجناس مهر استاندارد زده شود.

وی به تولید کالاهای بی کیفیت و کم کیفیت در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه تولیدات بی کیفیت مهر استاندار دارند که زیبنده نیست.

 محمدی لائینی با بیان اینکه برخی از کالاهای صادراتی کشور با دلایل مختلف بازگشت داده می شود اما اجناس بی کیفیت به راحتی وارد کشور می شود، ادامه داد: مسئولین استاندارد اگر دین ندارند اما باید انسان آزاده باشند و نسبت به اعتماد ملی و اعتبار مردم دقت داشته باشند و درست کار کنند.

وی به اهمیت تربیت مدیران متعهد و اخلاق مدار برای قبول مسئولیت در نظام اشاره کرد و گفت: مدیران ما باید استاندارد اخلاقی، دینی، رفتاری و ...باشند تا تایید درست استاندار را شاهد باشیم.

محمدی لائینی به انحصار خودروسازی در کشور اشاره و بیان کرد: نباید جلوی ورود ماشین های باکیفیت به کشور گرفته شود. ملت ایران حق دارد که ماشین باکیفیت دراختیار داشته باشند.

 وی با بیان اینکه دولت باید اجازه ورود خودروی با کیفیت ارزان قیمت به کشور را صادر کند، گفت: ورود خودروهای خارجی موجب ایجاد رقابت در بازار تولید خودرو می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴