تاریخ انتشاريکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۴۶۳۳۰۶
کارخانه چوب و کاغذ مازندران با ظرفیت 30هزار تن روز گذشته شنبه یک مرداد 1401 با حضور معاون فرهنگی وزارت ارشاد، معاون صنایع وزارت صمت و استاندار مازندران افتتاح شد.  
۰
plusresetminus
با اقدام دولت در نگاه به ظرفیت‌های داخلی، کارخانه چوب و کاغذ مازندران فعال شد

به گزارش بلاغ؛ با توجه به این که تامین کاغذ مورد نیاز کشور در داخل از وعده‌های دولت سیزدهم و شخص وزیر ارشاد بوده است، کارخانه چوب و کاغذ مازندران در مدت‌اندک و بعد از اینکه سال‌ها نیمه‌تعطیل بود راه‌اندازی شده است. این کارخانه از این پس بیش از 70 درصد کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی آموزش و پرورش را تامین می‌کند. در مراسم افتتاحیه این کارخانه، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ با تأکید بر این که ظرفیت تولید و تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ تا قبل از پایان دولت سیزدهم برای نشر داخلی به سرعت در حال برنامه‌ریزی و اقدام است‌، گفت: اراده دولت در تامین کاغذ از طریق تولید داخلی است. 

وی افزود: امسال تا ۴۰ هزار تن از نیاز کاغذ کشور از محل تولید داخل تامین خواهد شد. همچنین واردات چوب و کاهش تعرفه واردات به‌عنوان دیگر نیاز کارخانه‌های تولید کاغذ را نیز به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.
معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه بهای تمام شده تولید کاغذ باید به نفع مصرف‌کننده باشد، افزود: همسو با این رویکرد اولویت با تولید کیفی کاغذ و کاهش قیمت تمام شده است.
احمدوند تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های لازم از شهریور امسال هر ماهه یک‌هزار تن کاغذ از شرکت چوب و کاغذ مازندران برای تنظیم بازار با قیمت پایین‌تر وارد بازار خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴