تاریخ انتشاريکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۶۲۶۵۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شیوع مجدد کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر روند افزایش کرونا در استان با شیب بسیار ملایمی در حال افزایش است.
۰
plusresetminus
افزایش موارد مثبت تست کرونا در مازندران/ابراز نگرانی از شیوع مجدد کرونا
به گزارش بلاغ، عباس علی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ما از افزایش موارد مثبت تست کرونا در استان خبرداد و گفت: طی روزهای اخیر با وجود ثبات نسبی مجموع بستری شدگان در بیمارستان‌ها، موارد تست مثبت کرونا در عموم مردم افزایش یافته است.

وی به ابتلای بالا زائران مازندرانی عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: طبق بررسی‌ها میزان ابتلا زائرین در سایر استان‌های کشور حدود ۵ درصد است اما این عدد در مازندران به حدود ۳۰ درصد می‌رسد که نگران‌کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نسبت به عادی‌انگاری مردم در برابر  بیماری کووید ۱۹ هشدار داد و  بیان کرد: افزایش موارد تست مثبت ابتلا به کرونا در مازندران احتمالا سبب بیشتر شدن تعداد بیماران سرپایی و بستری‌ها در هفته‌های آتی خواهد شد.

علی‌پور تصریح کرد: بررسی‌های موارد جدید مبتلایان به کرونا  در استان حاکی از آن است که  بیش از پنج ماه از تزریق واکسن این افراد گذشته و به نظر می‌رسد به دلیل کاهش سطح ایمنی در این افراد، موارد ابتلا در زائران رخ داده است؛ از این رو لازم است تمامی افرادی که واکسن دز سوم را تزریق نکرده‌اند برای دریافت آن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است بر اساس آخرین دستورالعمل ستاد کرونای کشور، همه افراد در محیط‌های سربسته حتما از ماسک استفاده کرده و تهویه فضای سربسته را به‌خوبی رعایت کنند و در انتها از عدم رعایت موارد قانونی فوق در ادارات و سازمانهای رسمی انتقاد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شیوع مجدد کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: هرچند در حال حاضر روند افزایش کرونا در استان با شیب بسیار ملایمی در حال افزایش است، ولی ادامه عادی‌انگاری‌ها و فاصله گرفتن مردم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق نکردن دز سوم واکسن می‌تواند احتمال وقوع پیک مجددا کرونا در استان را افزایش دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲