معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تاکید کرد:

لزوم تخصیص به‌موقع اعتبارات بخش فرهنگی سفر رئیس جمهوری به مازندران

تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۴۶۲۶۴۵
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه کتابخانه ها باید پیگیری شود تا اعتبارات لازم در بخش فرهنگی با سرعت بیشتری تخصیص پیدا کند
۰
plusresetminus
لزوم تخصیص به‌موقع اعتبارات بخش فرهنگی سفر رئیس جمهوری به مازندران
به گزارش بلاغ، روح الله سلگی در شصت و سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان مازندران با عنوان اینکه مازندران با توجه به منابع انسانی و استعدادهایی که دارد باید در حوزه کتاب و کتابخوانی و مطالعه صاحب عنوان در کشور شود، افزود: میانگین نخبگی در استان2 برابر کشور و میانگین مصرف مواد مخدر مازندرانی ها نصف کل کشور می باشد که با وضعیت نخبگی و سطح سواد استان مرتبط است.

سلگی خاطرنشان کرد: نرخ سواد آموزی مازندران در کشور حائز رتبه اول است که باید تلاش کنیم این رقم رشد پیدا کند و به عالی ترین سطح برسد.

وی با اشاره به این که کتاب زمینه ساز تعالی جوامع است، ادامه داد: هر جامعه ای که انس بیشتری با کتاب و کتاب خوانی دارد، بزهکاری و مشکلات فرهنگی اش کمتراست و با توسعه کتاب و کتابخوانی مشکلات جوامع کاهش می یابد.

معاون استاندار با اشاره به اهیمت و ضرورت اجرای برنامه های کتابخوانی و حفظ وضعیت استان در این راستا، اظهار داشت: نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها با جدیت پیگیری می شود.

سلگی با بیان این که پاسداران فرهنگ علوی انس و الفتی دیرینه با کتاب دارند، افزود: باید تلاش شود تا انس و الفت مردم با کتاب و کتابخوانی بیش از پیش شود و تحقق این مهم نیازمند کار فرهنگی تبلیغی فاخر است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم، گردشگران زیادی وارد استان می شوند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد نسبت به تهیه برنامه جامع مطالعه در این راستا اقدام نماید و امکانات مورد نیاز از سوی استانداری مازندران پیگیری می شود.

وی اظهار کرد: همه موضوعات در استان باید حول محور گردشگری باشد چرا که میلیون ها نفر گردشگر در تابستان وارد استان می شوند و هر اداراه کلی که نسبت به شرایط استان در تابستان سیاست گذاری کند، موفق می شود.

سلگی با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه کتابخانه ها باید پیگیری شود تا اعتبارات لازم در بخش فرهنگی با سرعت بیشتری تخصیص پیدا کند چرا که مورد تاکید استاندار مازندران است، افزود: استانداری در همه سطوح اداری و با عزم راسخ از فعالیت های فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی در استان حمایت و پشتیبانی می کند.

آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران نیز گزارشی از اقدامات مهم و فعالیت های صورت گرفته توسط کتابخانه های عمومی استان را ارائه کرد.

وی ضمن بررسی مصوبات جلسه گذشته، خواستار توجه ویژه برای اختصاص بودجه کتابخانه مرکزی شد.

ولی پور از برنامه ریزی برای تجهیز 6 کتابخانه آماده بهره برداری تا پایان سال در شهرهای مازندران خبر داد و گفت: بعد از درخواست معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، نشست تخصصی ششمین سال اجرای طرح مطالعه برگزار می شود.

وی از گام بلند کتابخانه های عمومی در افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: ۶ کتابخانه در سال جاری افتتاح خواهد شد.

در پایان این جلسه با اهداء لوح سپاس از پرنیا شعبانی، برگزیده ملی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲