تاریخ انتشارشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۴۶۲۱۷۲
حجت‌الاسلام عالی گفت: مهم‌ترین هنر امام خمینی (ره) این بوده که شیعه را از مرحله ولایت فردی به ولایت اجتماعی ارتقاع داده است در این بین دشمن سیاه‌نمایی می‌کند به طوری که مشکلات جامعه را 10 برابر جلوه می‌دهد به طوری که ما نسبت به راه گذشته خود پشیمان شده و امید به آینده را از دست می‌دهیم، این سیاه‌نمایی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که مردم فکر می‌کنند که دشمن همه جا را گرفته و جوانان به این انقلاب پایبند نیستند.
۰
plusresetminus
هنر امام خمینی (ره) ارتقاع شیعه از مرحله ولایت فردی به ولایت اجتماعی بوده است
به گزارش بلاغ، جت‌الاسلام مسعود عالی در یازدهمین یادواره شهدای ترک‌محله نکا اظهار کرد: در زمان ائمه مردم درکی از خواسته‌های ولی زمانه خود نداشتند، حال در زمان غیبت مأموریت یاران امام زمان (عج) کمک به ظهور حضرت می‌باشد، وظیفه امام زمان (عج) هم ریل‌گذاری در زمان غیبت است که در ظاهر این بزرگان شیعه هستند که ریل گذاری را انجام می‌دهند اما در حقیقت خود حضرت این مسائل را انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم کمکی به امام زمان(عج) در ریل‌گذاری زمان غیبت داشته باشیم باید به حجت‌های زمانه که آن را به ولایت‌فقیه می‌شناسیم یاری برسانیم، در زمان اوایل غیبت کبری مقطعی بود که باید منابع شیعی جمع‌آوری می‌شد که علمایی مانند شیخ صدوق، شیخ طوسی، شیخ کلینی و… این مأموریت را برعهده داشتند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه اشاره کرد: در ابعاد و زمان دیگر حجت‌های زمانه وظیفه داشتند که شیعه را در قبال حملاتی مانند مغول‌ها حفظ کنند که امثال علامه حلی و خواجه نصیرالدین طوسی که این افراد با ورود به دربار مغول، این قوم وحشی را رام کردند تا به نسل شیعه کم‌تر آسیب برسد.

وی گفت: در زمانی علمایی همچون شیخ بهایی، میرداماد، علامه مجلسی و…. وظیفه داشتند با نفوذ در دربار شاهان صفوی، جلوی ظلم و جور را بگیرند و به نفع شیعه کار را تغییر دهند که مرحله به مرحله کارها پیش برود، اکنون ما در چه مرحله‌ای هستیم و چه کار‌هایی متناسب با این مرحله بایستی انجام داد.

حجت‌الاسلام عالی اذعان کرد: عقیده بنده این است که اکنون در آخرین مرحله قبل ظهور یعنی در مرحله ولایت اجتماعی هستیم، بیش از هزار سال شیعه ولایت اهل بیت را داشته است اما ولایت فردی را دارا بوده، باید شیعه قبل از ظهور امام زمان یک دوره ولایت اجتماعی را تجربه کند.

وی در ادامه سخنرانی اظهار کرد: در طول تاریخ شیعه حکومت ولایی نداشته که اکنون ما در این مرحله هستیم، در این حاکمیت افرادی وجود داشته که به هیچ دردی نمی‌خوردند، انسان‌هایی که مانع پیشرفت جامع شوند، انسان‌هایی که ثابت قدم نباشند و حتی انسان‌هایی که به سمت دشمن بروند.

این استاد دانشگاه گفت: مهم‌ترین هنر امام خمینی (ره) این بوده که شیعه را از مرحله ولایت فردی به ولایت اجتماعی ارتقاع داده است، انقلاب ما را همه می‌دانستند که یک انقلاب محلی نیست، انقلاب جهانی است که به سبب همین امر دشمن در طول این ۴۲ سال بیشترین حجمه در همه ابعاد بر کشور ما ایجاد کرده است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود: در این بین دشمن سیاه‌نمایی می‌کند به طوری که مشکلات جامعه را ۱۰ برابر جلوه می‌دهد به طوری که ما نسبت به راه گذشته خود پشیمان شده و امید به آینده را از دست می‌دهیم، این سیاه‌نمایی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که مردم فکر می‌کنند که دشمن همه جا را گرفته و جوانان به این انقلاب پایبند نیستند.

وی در ادامه تصریح کرد: اما در این بین خداوند متعال اتفاقاتی همانند تشییع جنازه بزرگ سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود که به مردم تلنگری زده باشد، یک سرود سلام فرمانده خوانده می‌شود که چقدر بین کودکان محبوب می‌شود که کل این سرود در مورد مهدویت و امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام عالی گفت: با این اوضاع کنونی باز هم مشاهده می‌شود که مردم پای کار ایستاده‌اند و شورش نکردند، حال این چند هزار نفری هم که آمدند طبیعی است که در بین این جمعیت مخالفانی هم وجود داشته باشد که حضرت امام(ره) در مورد مردم فرمودند که من در نزد خداوند متعال شهادت می‌دهم که مردم ما از مردم زمان مردم پیامبر هم بالاتر هستند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳