دستگاه‌های نظارتی به وظایفشان درست عمل کنند؛

انتقاد فرماندار از چند نرخی بودن بعضی کالاها در نوشهر

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۴۶۱۵۳۷
فرماندار نوشهر با انتقاد از چند نرخی بودن بعضی کالاها در این شهرستان گفت : این وضعیت افسار گسیخته و نابسامان باعث نارضایتی و گلایه مردم شده است و باید دستگاه‌های متولی و نظارتی به وظایفشان درست عمل کنند.
۱
plusresetminus
انتقاد فرماندار از چند نرخی بودن بعضی کالاها در نوشهر
به گزارش بلاغ، سعید یزدانی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان نوشهر که با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد، افزود : تفاوت زیاد قیمت ها گویای آن است که خروجی مصوبات تنظیم بازار شهرستان چندان اثربخش نبوده است و امروز باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی به عنوان نمونه به چندنرخی بودن چند کالا و محصول در بازار شهرستان اشاره کرد و توضیح داد : هم اکنون قیمت هر کیلو گرم سیب با کیفیت مطلوب در بازار ۲۵ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان و قیمت پیاز و سیب زمینی نیز کیلویی ۲۰ هزار تومان است در حالی که همین محصولات را  دستفروشان  با  نصف قیمت به مردم می فروشند و اگر اینها نباشند گلایه های مردم بیشتر می شود .

فرماندار شهرستان نوشهر یکی از دلایل بی توجهی برخی فروشندگان به نرخ های مصوب را بی اثر بودن جرایم در نظر گرفته شده دانست و گفت : مثلا گزارش داریم که در یکی از روستاهای شرق نوشهر یک فروشنده مرغ به خاطر عرضه این محصول بیشتر از نرخ مصوب تاکنون سه بار جریمه شده ولی کماکان به فعالیت و تخلفاتش ادامه می دهد که جای تاسف دارد.

یزدانی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت واحدهای خبازی در شهرستان شد و تاکید کرد : با توجه به این که دولت اصلاح شیوه تخصیص یارانه به آرد را در دستور کار دارد و قرار است خرداد ماه امسال به صورت آزمایشی در استان زنجان اجرایی شود ، این احتمال وجود دارد که بعضی از نانوایی ها از طریق کم فروشی یا تعطیلی خودسرانه در روند کار و تامین نان مورد نیاز مردم اختلال ایجاد کنند و آرد را به صورت قاچاق بفروشند که  لازم است دستگاه های متولی و ناظر حساس باشند.

وی توضیح این نکته که ممکن است نانوایی های متخلف وزن چانه های خمیر را کم کنند یا ساعت کاری را رعایت نکنند تا از این طریق بخشی از آرد یارانه ای را با قیمت بالاتر و به صورت قاچاقی بفروشد ، گفت : ضرورت دارد مسوولان دست اندرکار در این زمینه با افزایش تعداد بازرسان به طور مستمر از واحدهای خبازی سرکشی کنند. دستکم ۱۷۸ واحد خبازی در شهرستان نوشهر فعالیت دارد که ۶۳ نقطه روستایی فاقد واحد خبازی و به صورت خانه پز هستند.

رییس کارگروه ستاد تنظیم بازار شهرستان نوشهر همچنین در این نشست از تاخیر در ارسال بعضی از کالاهای اساسی به این شهرستان انتقاد کرد و گفت : البته کمبود روغن سراسری و احتمالا متاثر از برخی از مسائل بین المللی است و کمبود این کالا در اغلب فروشگاه های زنجیره ای شهرستان کاملا محسوس و ملموس است ولی حدود ۹ تن سهمیه روغن برای شهرستان در نظر گرفته شد که مسوولان جهاد کشاورزی باید علت تاخیر در عرضه این کالای اساسی را فوری جویا شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴