تاریخ انتشارجمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۵۷۱۹۰
امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه بسیج یک حرکت منطقی منطبق بر نیازهای اسلامی است، گفت: بسیجیان مصداق بارز مومنانی هستند که با اخلاص، ایمان، مجاهدت و بصیرت در تمام میدان‌هایی که اسلام و انقلاب نیاز دارد، حضور دارند.
۰
plusresetminus
بسیج یک حرکت منطقی منطبق بر نیازهای اسلامی است
به گزارش بلاغ؛ حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه‌ نماز جمعه اظهار کرد: در طول انقلاب هر کجا با نگاه و نگرش بسیجی عمل شد، شاهد اقدامات ارزشمند و ماندگار در بخش نظامی و دفاعی گرفته تا بخش علمی و سازندگی بودیم.

وی افزود: متاسفانه در مقاطعی شاهد هجمه‌های سنگین و ناجوانمردانه به این نهاد مقدس بودیم که در پی القای آن بود که بسیج را حرکتی بی‌ریشه و سطحی و صرفا احساسی جلوه دهد که ضربه آن هم به جامعه و انقلاب وارد شد اما امروز می‌بینیم همان‌هایی که به این تفکر حمله کردند، بیش‌ترین ضربه را به کشور زدند.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سکاندار این انقلاب و رئيس جمهور محترم، بسیجی بودن را جزو افتخارات خود می‌دانند؛ این مطلب نشان دهنده آن است که تفکر بسیجی و جهادی مهم‌ترین و بهترین‌ترین رویکرد برای پیشرفت کشور و انقلاب است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: در حقیقت روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور و این انقلاب بار سنگین و رسالت بزرگی که بر دوش دارد را به سر منزل مقصود برساند.

وی خاطرنشان کرد: هر کس که در دل برای سرنوشت‌ این ملت و ایران اسلامی ارزش قائل است، آن کس که برای استقلال این کشور ارزش قائل است و از تسلط بیگانه بیزار است به فرموده مقام معظم رهبری در واقع بسیجی است و دایره بسیجی بودن به وسعت تمام این افراد است.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: منویات مقتدای خودمان حضرت امام خامنه‌ای در ارتباط با شجره طیبه بسیج را سرلوحه خود قرار می دهیم که در مقاطع زمانی مختلف فرمودند بسیجی سیاسی است اما سیاست‌زده و جناحی نیست، بسیجی مجاهد است اما بی‌انضباط و افراطی نیست، بسیجی عمیقا متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی نیست، با بصیرت است اما از خود راضی نیست، جذب حداکثری دارد اما اهل ساده‌گیری نیست، طرفدار علم است اما علم زده نیست، بسیجی با اخلاق است اما ریاکار نیست، در کار آباد کردن دنیاست اما خود اهل دنیا نیست و در نهایت فداکار و ایثارگر است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: خدا را شکر می‌کنیم در دوره‌ای زندگی کردیم که حاج قاسم سلیمانی عزیز را دیدیم که تمام این منويات را به منصه ظهور رساند و مصداق تام و کامل یه بسیجی بود؛ آن بزرگ مرد، الگوی بسیجی بودن و بسیجی ماندن، مطابق با استانداردهای رهبر انقلاب بود و به ما فهماند که می‌توان بسیجی بود و بسیجی ماند.
 
شفافیت به ‌عنوان یک مطالبه عمومی پیگیری شود

وی با اشاره به اینکه هر از چندگاهی مسائلی پیش می‌آید که ضرورت شفافیت بیش از پيش نمايان می‌شود که يکی از آن‌ها همین قضیه حقوق‌های نجومی است، افزود: یکی از اولویت‌های مجلس محترم در همان‌ ابتدا موضوع شفافیت بود و ما مصرانه از نمایندگان منطقه در وهله اول و نمایندگان سرار کشور در وهله بعدی درخواست کردیم این موضوع را که یک مطالبه‌ عمومی است، به سرانجام‌ برسانند.

امام جمعه‌سرخ‌رود تصریح کرد: متأسفانه با گذشت نزدیک دوسال از شروع کار مجلس انقلابی، هنوز این موضوع به نتیجه نرسیده است‌ که این در تراز یک مجلس انقلابی نیست؛ از طرفی دولت محترم،که مبارزه با فساد را در اولویت شعارهای خود قرار داده است،باید به موضوع شفافیت همت جدی داشته باشد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: قطعا یکی از مظاهر مبارزه و پیشگیری از فساد همین شفافیت است؛ وقتی در پرداختی‌ها شفافیت باشد، خود به خود بخش زیادی از معضل حقوق‌های نجومی حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: هر چند که اقدام دولت در برکناری برخی از نجومی‌بگیران جای تقدیر دارد اما این کافی نیست و باید به‌صورت ریشه‌ای حل شود؛ دولت و مجلس محترم باید بدانند که اهتمام آنها در موضوع شفافیت و به نتیجه رساندن آن تبعات بسیار مطلوبی در جامعه دارد.

امام جمعه سرخ‌رود تاکید کرد: یکی از آن‌ها افزایش اعتماد عمومی در جامعه و دیگری پيشگيري از رانت و فساد است و اما اگر موضوع شفافيت درست و سریع به نتیجه نرسد، قطعا باید منتظر تبعات منفی آن باشیم که یکی از آن همین ادامه روند حقوق‌های نجومی و خدشه‌دار شدن اعتماد جامعه است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: بارها گفتیم و هشدار دادیم که نگاه‌ها و انتظارات به این جریان انقلابی که الان در رأس امور قرار دارند، بسیار بالاست و اگر این جریان نتواند به این انتظارات پاسخ مناسب بدهد،نظام ضربه خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مظاهر شفافیت، مسئله بودجه است که باید شفاف و اصلاح شود تا ما هر ساله شاهد بودجه‌ای تورم‌زا نباشیم.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان مالیات را از دیگر مسائل مورد توجه در جامعه دانست و گفت: متأسفانه در کشور ما اقشار ضعيف همیشه مالیات می‌دهند و بعضی دیگر که باید مالیات بدهند، فرار مالیاتی دارند؛ بسیاری از پزشکان و وکلا و برجسازان و افرادی که در زمینه واردات و صادرات کلان فعالیت می‌کنند و همچنین برخی از این به اصطلاح سلبریتی‌ها با درآمدهای باد آورده در زمینه مالیات دارای فرار مالیاتی هستند.
 
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴