تاریخ انتشارجمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۵۷۱۵۹
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: بنیاد برکت از ابتدای سال تاکنون در سطح کشور ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در ۱۷۰ رسته ایجاد کرده است که از این تعداد بیش از ۵ هزار طرح در استان مازندران اجرا شد.
۰
plusresetminus
ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور توسط بنیاد برکت
به گزارش بلاغ، محمد ترکمانه پس از بازدید طرح های مختلف تولیدی در استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد برکت از ابتدای سال تاکنون در سطح کشور 160 هزار فرصت شغلی در170 رسته ایجاد کرده است که از این تعداد بیش از 5 هزار طرح در استان مازندران اجرا شده که اجرای این طرح در سال آتی نیز افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: پیرو توافقی که در روز چهارشنبه مورخ 3 آذرماه با استاندار جدید مازندران انجام شد ما توانایی اجرای 2 برابری این طرح‌ها را در استان مازندران داریم.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به این که رویکرد اصلی بنیاد برکت توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور می‌باشد گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری پیرو اقتصاد مقاومتی، ما با رویکرد توانمندسازی روستاها با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، آموزش و تسهیل گری به مردم کمک می‌کنیم تا طرح اقتصادی خود را راه انداخته و پس از آن به مدت سه سال آن‌ها را حمایت می‌کنیم تا طرحشان پایدار شود.

ترکمانه رمز موفقیت بنیاد برکت را حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی خواند و افزود: بیش از ۹۸ درصد از طرح‌هایی که تا امروز توسط بنیاد برکت اجرا شده همچنان پایدار است و این امر از طریق شبکه تسهیل‌گری که از خود مردم منطقه هستند امکان‌پذیر شد.

وی ادامه داد: شبکه تسهیل‌گری افراد بومی منطقه هستند که متناسب با رشته دانشگاهیشان، اقدام به مشاوره و آموزش به افرادی که دارای طرح می‌باشند کرده و زمینه را برای اشتغال‌زایی فراهم می‌کنند.در سطح کشور 800 نفر به عنوان تسهیل‌گر فعالیت می‌کنند که 22 نفر آنها در مازندران می‌باشند.

مدیرعامل بنیاد برکت به آماده سازی بستر فروش و بازار کار اشاره کرد و گفت: شبکه تسهیل گری بنیاد برکت علاوه بر مشاوره و آموزش برای ایجاد یک کسب‌وکار، در بازاریابی نیز به آنها کمک می‌کند تا خدماتشان را در بازار داخلی به فروش برسانند و همچنین زمینه صادرات خدماتشان را فراهم می‌کنند.

وی از رویکرد بنیاد برکت تحت عنوان یک روستا و یک محصول خبر داد و گفت: بنیاد برکت رویکرد یک روستا و یک محصول را در پیش گرفته است که این رویکرد در دنیا تجربه موفقی بوده که ما در حال پیاده سازی این طرح در کشورمان هستیم.

این مسئول افزود: ما در سطح کشور، روستای خرماکلا ی استان مازندران را به عنوان یک روستای نمونه در حوزه کسب و کارهای اجتماع محور داریم و مردم خودجوش پای کار آمدند تا در زمینه گلخانه اشتغال‌زایی کنند و موفق هم شدند که ما این روستا را، روستای گلخانه ای کشور نامگذاری کردیم. تاکنون 400 طرح گلخانه‌ای در این استان مورد حمایت قرار گرفت و تمرکز ما بر روی روستای خرماکلا بوده که حدود 100 طرح در این روستا اجرا شد.

وی از رویکرد جدید بنیاد برکت خبرداد: امسال بنیاد برکت یک رویکرد جدیدی در حوزه کسب و کارهای نوآورانه و فناورپایه به وجود آورده است که اسم این طرح را برکت نو انتخاب کردیم.

ترکمانه در خصوص طرح برکت نو گفت: در طرح برکت نو هر کسب و کاری مثل دانش بنیان و کسب و کارهایی که نوآوری داشته باشند حمایت می‌کنیم و این طرح یک تحول بزرگی را در کشور رقم می‌زند.

این مسئول با بیان اینکه از مهاجرت معکوس حمایت می‌کنیم خاطر نشان کرد: بنیاد برکت از هر فرد روستایی که بخواهد به روستای خویش جهت ایجاد کسب‌وکار برگردد در طرح مهاجرت معکوس حمایت می‌کنیم تا کسب و کار خودش را راه اندازی کند و بتواند در روستای خودش مشغول به کار شود.

وی از نحوه حمایت مالی این بنیاد خبر داد: طی مذاکراتی که با بانک‌ها داشتیم توانستیم ضامن‌های مورد نیاز بانک‌ها برای اهدای وام به افرادی که دارای طرح می‌باشند را کاهش دهیم و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان به میزان سقف پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و گفت: پس از تایید طرح اشتغال‌زایی، به متقاضیان وام‌های قرض الحسنه از 50 الی 250 میلیون تومان برای کسب و کارهای خانگی و تا سقف 15 میلیارد تومان برای کسب و کارهای بنگاهی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲