تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۵۴۹۳۱
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: تمایل ما به سمت اقتصاد کشورهای چین و روسیه بیشتر شده و با توجه به اینکه وسعت، جمعیت و بازار هدف بسیار خوبی در بین این کشورها وجود دارد می‌تواند همکاری خوبی ایجاد کند.
۰
plusresetminus
پیمان شانگهای فرصت مناسب برای رهایی از اقتصاد غرب/هیچ وقت از کشورهای غربی جواب مثبت نگرفتیم
منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره پیوستن ایران به جمع کشورهای عضو پیمان شانگهای، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ارتباطاتمان با غرب در چهل سال گذشته نتوانستند اعتماد لازم را برای کشور و اقتصاد ما ایجاد کند و حتی دولت در هشت سال گذشته که اعتقاد خاصی به غرب داشت تمام تلاششان این بود که ارتباطات خوبی برقرار کنند اما نتوانستند اعتماد ما را جلب کنند و مشکلات زیادی در ارتباط با کشورهای غربی برای ما ایجاد شد.
 
وی بیان کرد: کشورهای عضو پیمان شانگهای از جهت اینکه تمایل ما به سمت اقتصاد این کشورها به خصوص چین و روسیه بیشتر شده و با توجه به اینکه وسعت، جمعیت و بازار هدف بسیار خوبی در بین این کشورها وجود دارد تاثیرآن بیشتر است و به‌دلیل زمینه اعتماد بیشتری که فراهم شده می‌تواند همکاری خوبی ایجاد کند.
 
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهم نامه 25 ساله‌ای که با چین امضا شده زمینه کار را فراهم کرده است و به نظر می‌رسد که برای اقتصاد ایران یک طرح موفقی است که آینده بهتری را برای اقتصاد خودمان پیش بینی کنیم.
 
زارعی تصریح کرد: کشورهای غربی وقتی همکاری 25 ساله ایران و چین مطرح شد نظراتشان را دیدیم و برای آنها نگران کننده بود اما برای ما اهمیتی ندارد که آنها چه نظری دارند و مطمئنن نگاه مثبتی ندارند از اینکه ایران عضو اصلی پیمان شانگهای باشد.
 
وی افزود: ما به اندازه کافی کشورهای غربی را امتحان کردیم و هیچ وقت جواب مثبت نگرفتیم و تجربه خوبی در هشت سال گذشته کسب کردیم و دولت باید پیگیر استفاده حداکثری از این ظرفیت به‌وجود آمده باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲