قاسمپور: وقتی سرمربی و دستیارانش نیستند، چطور اردو برگزار کردند؟!

برگزاری تمرینات با شرایط عجیب و غریب/خطر غافلگیری در کمین تیم ملی فوتبال است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۵۴۴۵۴
تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی پنجشنبه در نخستین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف سوریه می‌رود که شرایط عجیبی بر اردو حاکم بود.
۰
plusresetminus
برگزاری تمرینات با شرایط عجیب و غریب/خطر غافلگیری در کمین تیم ملی فوتبال است

به گزارش بلاغ؛ تیم ملی فوتبال ایران فردا پنج شنبه اولین دیدار خود را در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 مقابل تیم ملی سوریه برگزار خواهد کرد. از چند روز پیش با حضور بازیکنان لیگ برتری، اردوی این تیم شروع شده و از روز دوشنبه شاهد اضافه شدن لژیونرها بودیم تا تمرینات شکل جدی تری به خود بگیرد.در تمرین تیم ملی اکثر بازیکنان دعوت شده به تیم ملی از جمله لژیونرها حضور داشتند و زیر نظر ماریو تات نخستین تمرین خود را برگزار کردند. برگزاری تمرینات تیم ملی برای دیدار با سوریه و عراق در حالی است که اسکوچیچ،‌هاشمیان و زگانیر به علت ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برند و نمی‌توانند در تمرینات شرکت کنند. همچنین کریم باقری و مهرداد خانبان، مربیان تیم ملی که در باشگاه پرسپولیس هم شاغل هستند، در روزهای گذشته در تمرینات غایب بودند.

علاوه‌بر اسکوچیچ و‌هاشمیان‌، ملادن زگانیر مربی دروازه‌بانان تیم ملی نیز به کرونا مبتلا شد. به همین دلیل ابراهیم میرزاپور به اردو دعوت شد تا با دروازه بانان تیم ملی کار کند. مبرزاپور پس از حضور در اردوی تیم ملی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس اظهار داشت: ابتدا باید از حُسن نیت و اعتماد اسکوچیچ و مجموعه فدراسیون فوتبال به خودم تشکر کنم و امیدوارم بتوانم جواب این اعتماد را بدهم. روز دوشنبه با من تماس گرفته و گفتند این مشکل برای ملادن پیش آمده و به همین دلیل از من خواستند در اردوی تیم ملی حاضر شوم. من هم قبول کردم زیرا برای هر بازیکن یا مربی افتخار است که در خدمت تیم ملی کشورش باشد و بتواند به آن کمک کند. من هم با افتخار در خدمت تیم ملی خواهم بود و هر کمکی از دستم بربیاید دریغ نمی‌کنم.
میرزاپور در مورد اینکه تیم ملی می‌تواند بازهم به جام‌جهانی صعودکند، گفت: تیم ملی ما قدرت اول آسیاست و بازیکنان خوبی داریم اگر مغرور نشویم و بازیکنان با انگیزه و تمرکز تمرین کنند صعود دوباره به جام جهانی دور از دسترس تیم ملی نیست.
لازم به یادآوری است که تمرین دیروز تیم ملی نیز با حضور همه بازیکنان در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

انتقاد قاسمپور از شرایط تیم ملی
شرایط عجیب تیم ملی انتقاد برخی کارشناسان از جمله ابراهیم قاسمپور را به دنبال داشته است. ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در گفت‌و‌گویی با ایسنا اظهار داشت: بارها در گذشته شاهد این بودیم که نسبت به بازی‌های این ‌چنینی کم اهمیت بودیم و ضربه خورده‌ایم. این مرحله به مراتب سخت‌تر از مرحله گذشته است ولی اتفاقاتی که رخ داده شائبه‌برانگیز است. ما شاهد هستیم که کادرفنی تیم ملی لیستی از بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کند که بخش بسیار زیادی خط خوردند و مابقی هم خط خواهند خورد.
وی با اشاره به غیبت کادرفنی در این تمرینات اظهار کرد: از طرفی اسکوچیچ،‌هاشمیان، باقری و سایرین غایب هستند و بازیکنان لژیونر حضور ندارند و فقط چند تمرین آبکی برگزار شده که به هیچ دردی هم نمی‌خورد. قاسم‌پور با انتقاد از غیبت لژیونرها تا روز سه شنبه در اردوی تیم ملی گفت: لژیونرها تا اواسط هفته در اردو حضور نداشتند، یعنی فدراسیون فوتبال نمی‌توانست با اجازه تیم‌های باشگاهی، این لژیونرها را چند روز زودتر بگیرد؟ به نظرم می‌توانستیم تعامل کنیم و همه این بازیکنان هم در تیم‌های خارجی خود در ترکیب اصلی بازی نمی‌کنند. می‌توانستیم با دعوت از برخی لژیونرها، اردوی بهتری داشته باشیم. من مطمئنم از همین ۱۰ نفری هم که در اردو باقی مانده‌اند، افراد دیگری خط خواهند خورد. شما فکر نمی‌کنید به شعور من و امثال من توهین شده است؟ با این کارها روی کاستی‌های موجود سرپوش می‌گذارند. موقعی که سرمربی و دستیارانش نیستند، چطور اردو برگزار می‌کنند؟ چه استفاده‌ای از این اردو شده است و چه کار خاصی کرده‌اند؟
سرمربی پیشین صنعت نفت آبادان در واکنش به این‌که چه نتایجی را برابر عراق و سوریه برای تیم ملی متصور است، اظهار کرد: در فوتبال هر چیزی امکان‌پذیر است. شما شکست هفت بر یک برزیل برابر آلمان را به خاطر دارید. اصلا قابل پیش‌بینی نبود. جذابیت فوتبال به غیر قابل پیش‌بینی بودن آن است. ممکن است تیمی در بهترین شرایط خود به تیمی در بدترین شرایط ببازد. روی کاغذ و واقعیت فوتبال این است که ما از همه بهتر هستیم چرا که بیشترین لژیونر را در خارج از ایران داریم، تجربه‌ خوبی را به دست آوردیم و بازیکنان ما خلاق و باهوش هستند اما امکانات، مدیریت قوی و... را نداریم.

ادامه اعتراض سرمربی سوریه
سوریه نخستین حریف ایران در راه رسیدن به جام‌جهانی 2022 قطر است. فدراسیون سوریه چند روز پیش با بهانه کرونا و نبود تکنولوژی ویدئو چک از کنفدراسیون آسیا درخواست گرفتن میزبانی از تهران شد و خواستار برگزار این بازی در زمین بی‌طرف شد.اما AFC این درخواست سوری‌ها را رد کرد. در همین زمینه نزار محروس سرمربی تیم ملی سوریه از این تصمیم AFC عصبانی شد و این نهاد بلند مرتبه آسیایی را متهم به جانبداری از ایران کرد.
محروس در مصاحبه خود با سایت فدراسیون سوریه در این زمینه، گفت: در ایران شیوع کرونا بسیار زیاد است. همچنین ورزشگاه آزادی تکنولوژی ویدئو چک را ندارد. AFC دوگانه رفتار کرد چون بازی استرالیا را به دوحه منتقل کرد و در تصمیم گیری خود درباره بازی ما با ایران بی‌طرف نبوده است. وی افزود: ما در شرایط خوبی نیستیم و امیدوارم همه پشتیبان تیم ملی باشند تا بتوانیم نتایج مطلوب را کسب کنیم.

برنامه مسابقات ایران در مرحله انتخابی
برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر به این شرح است:
*ایران – سوریه (۱۱ شهریور ۱۴۰۰) *عراق – ایران (۱۶ شهریور ۱۴۰۰) *امارات – ایران (۱۵ مهر ۱۴۰۰) *ایران- کره جنوبی (۲۰ مهر ۱۴۰۰) *لبنان – ایران
(۲۰ آبان ۱۴۰۰) *سوریه – ایران (۲۵ آبان ۱۴۰۰)
*ایران – عراق (۷ بهمن ۱۴۰۰) *ایران – امارات
(۱۲ بهمن ۱۴۰۰) *کره جنوبی – ایران (۴ فروردین ۱۴۰۱) *ایران – لبنان
(۹ فروردین ۱۴۰۱)
طبق اعلام فیفا دو تیم اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند. تیم‌های سوم در مسابقه پلی‌آف شرکت خواهند کرد و برنده آنها راهی پلی‌آف بین‌المللی خواهد شد. چهار تیم از کنفدراسیون‌های آسیا، اقیانوسیه، کانمبول و کونکاکاف حضور دارند که در نهایت دو تیم برنده به جمع 32 تیم برتر جام جهانی راه پیدا می‌کنند. به این صورت با توجه به میزبانی قطر و حضور قطعی چهار تیم آسیایی، در جام جهانی 2022 قاره آسیا با پنج سهمیه قطعی بیشترین تعداد سهمیه تاریخش را خواهد داشت که در صورت صعود تیم حاضر در پلی‌آف نیز، سهمیه آسیا در جام جهانی پیش‌رو به شش تیم افزایش
پیدا می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴