تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۵۳۷۹۴
نایب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور گفت: به هیچ‌وجه در هیچ واحد صنفی مرغ نباید بیشتر از ۲۷ هزار تومان عرضه شود.
۰
plusresetminus
نایب رئیس کانون سراسری مرغداران: مرغ نباید گران‌تر از ۲۷ هزار تومان عرضه شود
به گزارش بلاغ، حبیب اسدالله‌نژاد، ضمن ابراز تاسف از نبود نظارت و کنترل در این حوزه گفت: شاید نهاده دولتی واحدهای مرغ مادر سریع‌تر از واحدهای گوشتی تحویل داده شود و آنها سهمیه خوبی بگیرند اما جهادکشاورزی به عنوان متولی در ماه‌های گذشته نتوانسته این موضوع را کنترل کند تا قیمت تمام شده برای مرغدار افزایش نداشته باشد.

اسدالله‌نژاد ضمن اشاره به حدود 18 هزار مرغدار فعال در کشور گفت: اگر نهاده به دست مرغدار نرسد یا باید تولید را تعطیل یا قیمت‌ها تغییر کند.

وی افزود: مرغداران در حال حاضر مرغ را به نرخ مصوب عرضه می‌کنند و قیمت بالای برخی مرغداران به دلیل تعاملات آن با کشتارگاه است و به هیچ‌وجه در هیچ واحد صنفی مرغ نباید بیشتر از 27 هزار تومان عرضه شود.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور با بیان اینکه نظارت بر این حوزه بین چند وزارتخانه پاسکاری می‌شود افزود: دریافت مجوز مرغدار از اتحادیه سپس وزارت جهاد کشاورزی، دامپزشکی و اتحادیه پروتئینی، پروسه زمانبر است و پس از اخذ مجوز باید توسط کارشناسان تایید شود.

اسدالله‌نژاد با اشاره به عرضه 90 درصد مرغ مرغداران در سامانه ادامه داد: اگر مرغدار کمتر از این مقدار را عرضه کند، به تعزیرات معرفی شده و سامانه بازارگاه برای جوجه‌ریزی جدید، برای وی بسته خواهد شد.

وی در مورد دلبستگی واحدهای مرغداری به این صنف تصریح کرد: ماندگاری بسیاری از واحدهای مرغداری به تولید است چرا که با تعطیلی با حجم زیادی از بدهی مواجه خواهند شد و همچنین بسیاری از این واحدها تعطیل شدند یا برخی با زنجیره‌ها قرارداد بستند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴