تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۵۳۴۰۴
فرماندار نوشهر با ابراز نگرانی از سیر صعودی کرونا در این شهرستان گفت: از امروز باید پنج تیم نظارتی متشکل از فرمانداری، بهداشت، درمان، صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، هلال احمر و شهرداری در سطح شهرستان بازرسی ها را با شدت بیشتر آغاز کنند.
۰
plusresetminus
آغاز تشدید تیم‌های نظارتی مقابله با کرونا در نوشهر/سیر صعودی کرونا نگران‌کننده است
سعید یزدانی در حاشیه نشست ستاد کرونا در گفت و گو با بلاغ با ابراز نگرانی از سیر صعودی کرونا در این شهرستان تاکید کرد: از امروز باید پنج تیم نظارتی متشکل از فرمانداری، بهداشت، درمان، صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، هلال احمر و شهرداری در سطح شهرستان بازرسی ها را با شدت بیشتر آغاز و در پایان هر روز اقدامات صورت گرفته را به فرمانداری گزارش دهند.

رئیس ستاد کرونا شهرستان نوشهر افزود: این تیم ها علاوه بر سرکشی تمام وقت از سطح شهرستان، با واحدهای صنفی متخلف که پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نمی کنند برخورد کرده و همچنین صاحبان واحدهای صنفی مانند نانوایی ها و داروخانه ها ملزم بوده تا هشدار عدم ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک را نیز نصب کنند و تاکسی های شهری و برون شهری از سوار کردن مسافران که ماسک نداشته خودداری نمایند.

وی در این نشست به شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، بخشداری و هلال احمر ماموریت داد تا از امروز با در اختیار گرفتن خودروهای دارای بلندگو در سطح شهرستان بویژه مراکز پرتجمع مردم سیر صعودی کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشت فردی را اطلاع رسانی کنند.   

فرماندار شهرستان نوشهر تاکید کرد : تمامی تالارهای عروسی ، مکان های مذهبی مانند مسجدها ، زیارتگاه ها و نیز سالن های ورزشی باید از امروز تعطیل شوند و ضمن آنکه از تردد خودروهای با پلاک غیر بومی به جزء چالوس و نور جلوگیری و ضمن اعمال قانون  و جریمه این نوع خودروها باید به توقفگاه انتقال داده شود و همچنین تمام برگ های تردد صادر شده بجز موارد پزشکی ابطال و دیگر وجاهت قانونی ندارد.

 یزدانی یکی از علت های گسترش ویروس کرونا در این شهرستان را عادی انگاری ، رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشت فردی مقابله با کرونا و نیز برگزاری آئین های جشن و عروسی در تالارها ، مراسم ترحیم و دورهمی ها را عنوان کرد و افزود: به عنوان نمونه در بیست و یکم تیرماه ماه جاری آنچه از منابع رسمی گزارش شده در یک تالار عروسی دستکم ۲۰ نفرشان به کرونا مبتلا شدند.

وی گفت: تا زمانی که طرح مبارزه با کرونا مردم محور نشود طبیعتا  نباید انتظار داشت این ویروس در کشور ریشه کن شود ،متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان به زیر ۵۰ درصد رسیده است و باید با افراد فاقد ماسک که به نوعی باید از این دسته افراد به عنوان هنجارشکن ارزش ها نام برد ،برخورد قانونی شود.

یزدانی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌های رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر، نور، محمودآباد، فریدونکنار، بابلسر، بابل، آمل، قائمشهر، جویبار، ساری، سوادکوه و بهشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و هفت شهرستان نکا، گلوگاه، میاندورود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، کلاردشت و عباس‌آباد نارنجی هستند.

وی افزود: موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی کرونا یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی کودک و نوجوان را نیز درگیر می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲