مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران:

مشاغل 230 گانه کشاورزی و بخش خانگی بیمه اجتماعی می‌شوند

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۴۵۱۱۴۸
مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران گفت: مشاغل ۲۳۰ گانه بخش‌های مختلف کشاورزی با تایید سازمان جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی‌آیند.
۰
plusresetminus
مشاغل 230 گانه کشاورزی و بخش خانگی بیمه اجتماعی می‌شوند
به گزارش بلاغ، محمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در کنار سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری خدمات بیمه را به آحاد جامعه ارائه می‌کند، اظهار کرد: صندوق بازنشستگی کشوری برای کارکنان دولت، تأمین اجتماعی برای کارگران، خویش‌فرمایان و کارفرمایانی که توانایی پرداخت حق بیمه را دارند، در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از یک‌سو هر فردی که ساکن دائمی روستاهاست با گواهی شورای محل، و هر فرد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر با گواهی شورای شهر می‌تواند از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شود.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران تصریح کرد: در واقع این نوع صندوق بیمه اجتماعی آمده است تا جامانده‌های بیمه اجتماعی را با حمایت دولت بیمه کند و اصل 29 قانون اساسی به همین اشاره دارد.

این مسئول ادامه داد: کشاورزانی که به مشاغل 230 گانه مشغولند با تأیید جهاد کشاورزی، قالیبافان با تأیید ادارات صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های فرش، مشاغل صنایع دستی با تأیید میراث فرهنگی و اتحادیه‌های مربوطه، و مشاغل خانگی با تأییده ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانند در صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر عضو شوند.

ابراهیمی بیان کرد: دولت برای کمک به افراد خویش‌فرما حق بیمه آنها را 15 درصد محاسبه کرد و جهت حمایت نیز خودِ دولت جای کارفرما قرار گرفت به‌طوری که 10 درصد حق بیمه را دولت و 5 درصد را بیمه‌شده پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: افراد 18 تا 50 سال می‌توانند با به همراه داشتن تأییده‌های لازم، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه خود و افراد تحت تکفل به نزدیکترین کارگزاری مربوطه در شهر محل سکونت مراجعه کنند و به عضویت بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر درآیند.

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران با اشاره به اینکه میزان حق بیمه مشخص بوده و براساس میزان درآمد ماهیانه است، اظهار کرد: ملاک انتخابِ درآمد، خوداظهاری افراد است و برابر با آن حق بیمه پرداخت می‌شود.

ابراهیمی در پایان گفت: افراد با عضویت در این بیمه، از خدمات مستمری، فوتی، از کار افتادگی، پیری و بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴