عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران:

دلار کانال 21 هزار تومانی را پس گرفت/استارت طلا و سکه برای آغاز دوباره گرانی

تاریخ انتشارجمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۴۵۱۰۹۳
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با بیان اینکه دلار امروز با بازپس گیری کانال 21 هزار تومانی خود را به چند قدمی فتح کانال 22 هزار تومانی رسانده است؛ گفت: بنظر می‌رسد این اتفاقات، پایان روند نزولی قیمت‌ها و سرآغاز سیر صعودی قیمت‌ها باشد.
۰
plusresetminus
دلار کانال 21 هزار تومانی را پس گرفت/استارت طلا و سکه برای آغاز دوباره گرانی
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین تغییرات بازار طلا، ارز و سکه اظهار کرد: امروز در پی برخی شایعات مبنی بر به بن بست خوردن بخش کوچکی از مذاکرات وین، به یکباره قیمت‌ها در بازار طلا و ارز با رشد همراه شد.

وی افزود: بر اساس قیمت‌های اعلام شده طی روز جاری، دلار با چند پله صعود، خود را از کانال 20 هزار تومانی جدا کرد و با بازپس گیری کانال 21 هزار تومانی خود را به چند قدمی فتح کانال 22 هزار تومانی رسانده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: در بازار امروز، هر مثقال طلا به 4 میلیون و 100 هزار تومان و هر گرم نیز به 950 هزار تومان رسیده است.

این فعال صنفی بازار طلا و جواهر در مرکز استان، ادامه داد: در بازار آخرین روز از هفته جاری، سکه 9 میلیون و 710 هزار تومان، نیم سکه با قیمت 5 میلیون و 70 هزار تومان و ربع سکه با قیمت 3 میلیون و 170 هزار تومان است.

نصیری با بیان اینکه این تحرک رو به بالا در بازار ارز و سکه بنظر می‌رسد پایان روند نزولی قیمت‌ها و سرآغاز سیر صعودی قیمت‌ها باشد؛ عنوان کرد: به هر حال در شرایط فعلی چندین تحلیل وجود داشت و تحلیل‌ها حاکی از این بود که در این روند نزولی، قیمت هر مثقال طلا تا 3 میلیون و 700 هزار تومان جا برای عقب نشینی دارد؛ اما اگر بخواهد روند صعودی را در پیش گیرد، آن وقت تا مثقالی 5 میلیون تومان نیز امکان پیش روی دارد.

وی در پاسخ به گلایه مردمی از زیر قیمت خریدن محسوس طلا از سوی کسبه در شرایط فعلی بازار از مشتریان؛ تاکید کرد: خوب متاسفانه گاه در بازار نیز برخی کسبه بی اخلاق وجود دارند و به شهروندان اعلام می‌کنیم در صورت مشاهده این نکته که کسبه از قیمت خرید روی سایت که غالبا در تمامی طلا فروشی‌ها در معرض عموم قرار دارد کمتر خریداری شده است به اتحادیه صنفی اطلاع دهند و حتما پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، متذکر شد: زمانی که مشتری طلا از زرگری می‌خرد، در واقع روی آب شده طلا را می‌خرد که قیمتش با طلای متفرقه کمی متفاوت است؛ لذا قیمت متفرقه با آب شده نهایت گرمی 20 تا 30 هزار تومان تفاوت دارد؛ یعنی اگر روی سایت قیمت  طلا آب شده 930 هزار تومان درج شده است، طلا باید گرمی در حدود 900 تا 910 هزار تومان خریداری شود و اگر پایین تر از این قیمت، خرید انجام شود مطمئنا تخلفی صورت گرفته است.

این فعال صنفی بازار طلا و جواهر در مرکز استان، گفت: چنین تخلفاتی در بازار طلا به ندرت اتفاق می‌افتد و بعضا از سوی برخی طلا فروش‌های تازه کار رخ می‌دهد که حتما در صورت مشاهده نیز با این افراد، برخورد انجام می‌شود.

نصیری یادآور شد: هنوز برای خرید طلا دیر نیست و افرادی که قصد خرید طلا را دارند هنوز قیمت‌ها در گودی منحنی قیمتی قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲