معاون حوزه هنری کشور خبر داد

پیش‌بینی ساخت 300 سالن سینما تا سال 1401

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۴۵۰۶۶۹
معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه نهضت سینماسازی در حوزه هنری در حال انجام است، گفت: 300 سالن سینما تا سال 1401 در سراسر کشور ساخته می‌شود.
۰
plusresetminus
پیش‌بینی ساخت 300 سالن سینما تا سال 1401
به گزارش بلاغ، عبدالحمید قره داغی در آئین کلنگ زنی احداث پردیس سینمایی ایران در ساری با بیان اینکه حوزه هنری در سراسر کشور متولی امر سینماداری و سینمایی سازی است، اظهار کرد: حوزه هنری در کنار فضای سینمایی که در اختیار دارد به مقوله رشد و توسعه این سینماها می اندیشد.

وی با بیان اینکه ساری از گذشته سینماهای متعددی داشت، افزود: سینما ایران از سینماهای قدیمی و خاطره انگیز مرکز مازندران بوده است بحث نوسازی مجدد این سینمای قدیمی را در دستور کار قرار دادیم و امید داریم در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری این مجموعه فرهنگی هنری و سینمایی باشیم.

 معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور به ظرفیت های فرهنگی هنری مازندرن اشاره و اظهار امیدواری کرد ایجاد این پردیس سینمایی در ساری شروع خوب برای ایجاد فضاهای بیشتر فرهنگی در شهر ساری و استان مازندران باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه نهضت سینماسازی در حوزه هنری در حال انجام است، گفت: 300 سالن سینما تا سال   1401 در سراسر کشور ساخته می‌شود.

قره داغی تاکید کرد: این اراده در حوزه هنری و شرکت بهمن سبز برای ساخت سینماها جدی است و برنامه دقیق و مدونی در سه فاز دارد، منابع در اختیار ما برای بازسازی سینماها دولتی نیست و ما از آنچه که ملک سینما در اختیار ما قرار داده در حال ایجاد ارزش افزوده هستیم تا با کمک شهرها و استان‌های مقصد با یک رسالت فرهنگی بازسازی کنیم.
 
وی با اشاره به انجام پروژه موفقیت‌آمیز و مدرن در شهرهای اصفهان، مشهد و یزد یادآور شد: سرعت بازسازی سینماها بستگی به میزان کمک شهرها دارد، همچنین به‌دنبال فرصت برای ادامه انجام کارها هستیم، در شهر ساری با علاقه‌ای که از شهرداری مشاهده شد پروژه استارت خورد امیدواریم زودتر به نتیجه برسیم، البته به‌واسطه داشتن تعدد پروژه در شهرهای مختلف نوع مشارکت‌هایمان متنوع بوده است.

استاندار مازندران نیز در این مراسم ضمن تحسین عملکرد حوزه هنری مازندران در راستای رفع خلاء های فرهنگی استان، اظهار کرد: شهرداری ساری نیز برای احداث پردیس سینمایی ایران-ساری پای کار است و منابع مالی شهرداری و حوزه هنری تعریف شده است.

 احمد حسین زادگان به پروژه های نیمه کاره فرهنگی هنری در استان اشاره کرد و افزود: امید داریم با احداث این پردیس سینمایی بخشی از خلاء فرهنگی که در ساری احساس می شود مرتفع شود.

 وی اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک تالار فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز افتتاح شود تا هنرمندان و هنر دوستان از مزیت های این پروژه فرهنگی هنری بهره مند شوند.

رئیس حوزه هنری مازندران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه پردیس سینمایی زمینه ساز عدالت فرهنگی است، اظهار کرد: پردیس سینمایی با کمک سالن های متعدد می تواند اغلب تولیدات سینمایی کشور را برای علاقمندان به نمایش بگذارد.

مهدی معصومی گرجی با بیان اینکه پردیس یک مجتمع فرهنگی هنری است، افزود: سینما، نمایشگاه آثار تجسمی و عکس، فروشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی، امکان اجرای آثار نمایشی و گعده های فرهنگی هنری و موارد مشابه، چیزهایی است که در یک پردیس سینمایی میسر می شود و خدا را شاکریم که با پیگیری های حوزه هنری (و البته طراحی و پشتیبانی فنی موسسه فرهنگی تبلیغی بهمن سبز و همچنین حمایت و همکاری استانداری مازندران، فرمانداری شهرستان ساری و شهرداری ساری و سایر مراکز ذیربط) این امکان برای مرکز مازندران فراهم شده است.

وی اظهار کرد: طرح پردیس سینمایی ایران از حدود 7 سال پیش توسط حوزه هنری مازندران مطرح شد و پیگیریها از همان زمان از طریق رایزنی با استانداری مازندران و شهرداری ساری صورت گرفت.

 معصومی گرجی ادامه داد: پردیس سینمایی ایران با حدود 500 متر زیربنا در 5طبقه اصلی و 2 طبقه پارکینگ دارای 6 سالن نمایش فیلم و سرمایه لازم برای احداث این پروژه بیش از 25 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی برخورداری از رستوران سنتی، سینمای کودک و نوجوان، گالری جهت نمایش آثار تجسمی، فروشگاه محصولات فرهنگی هنری در کنار سیستم های دیجیتال و به روز پخش فیلم را از دیگر ویژگی های پردیس سینمایی ایران ساری اعلام کرد و گفت: پردیس سینمایی ایران- ساری می تواند به همشهریان شهرستان های میاندورد، نکا، جویبار و قائمشهر نیز خدماتی ارائه کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴