تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۴۴۸۸۰۴
رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با تاکید اینکه کرونای انگلیسی در آمل مشاهده نشده است، گفت: در ویروس کرونای انگلیسی سنین پایین درگیرتر می‌شوند
۰
plusresetminus
ابتلای بیمار به کرونای انگلیسی در آمل تایید نشد/پیک چهارم کرونا در سایه عادی انگاری
به گزارش بلاغ؛ احمد علی رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه  ۵ بیمارستان آمل  درگیر موارد بستری بیماری کرونا هستند، اظهار کرد: موارد بستری بسیارکاهش پیدا کرده اند، اما روندکاهشی بسیار شکننده است.
 
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد شهروندان آملی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، عنوان کرد: بر خی از واحد های صنفی در رعایت پروتکل ها کم کاری می کنند، بعنوان مثال رعایت فاصله اجتماعی در پاساژها ۳۰ درصد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل از عبور پیک مرحله سوم کرونا خبر داد و اظهار کرد: توانستیم در مدت طولانی تر با مدیریت ببشتری کنترل کنیم، اکثر استان ها پیک سوم را با تمام توان و حوزه بهداشت و درمان در اوج بحران رسید در حالی که در مازندران پیک به مرحله بحران نرسید و جوابگوی تعداد افراد بیمار بودیم و این نشان از عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود.

وی ادامه داد:  در پیک سوم قله پیک به حدی نرسیده بود که ما دچار بحران شویم، هرچقدر میزان بستری شدن کم باشد تعداد فوتی ها نیز کاهش پیدا خودهد کرد.

رمضانی با تاکید اینکه کرونای انگلیسی در آمل مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: در ویروس کرونای انگلیسی سنین پایین درگیرتر می‌شوند، میانگین سن ابتلا کاهش پیدا کرده است و شدت بیماری بیشتر است در حالی که در 24 تا 48 ساعت فرد را کاملا درگیر می‌کند.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ نفر از کادر درمان واکسن شدند و اولویت با پرسنل بخش کرونا، اوژانس و ۱۱۵ در مرحله بعد به گروه هدف واکسن خواهیم زد، حدود 50 دُز برای گروه هدف درنظر گرفته شده است، تا آذر ماه همه گروههای واکسن زده می شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل از شیوع پیک چهارم بخاطر بازارهای عید و عید نوروز ابراز نگرانی کرد و افرود: برای پیک چهارم برنامه ریزی کردیم تا در بیمارستان ها امادگی رو ایجاد کنیم،اما بخاطر شیوع ویروس کرونایی انگلیسی در کشور دوهفته فرصت کمتر است و ۴۸ تا ۷۲ ساعت فرد به بدترین حالت می‌رسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه عادی انگاری جامعه  باعث افزایش شیوع کرونا می‌شود، گفت: مردم حتما از دو ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲