تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۴۸۷۷۶
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 4 هزار و 500 دستگاه چادر توسط نیروهای هلال احمر میان زلزله زدگان مردم سی سخت توزیع شده است.
۰
plusresetminus
توزیع 4500 دستگاه چادر بین زلزله‌زدگان «سی‌سخت»/ارسال کمک‌های بین‌المللی برای زلزله‌زدگان
 به گزارش بلاغ، کریم همتی در بازدید از مجتمع دارویی سها در شهرک صنعتی سلمانشهر تنکابن با اشاره به برپایی چادرهای اضطراری برای اسکان زلزله زدگان سی سخت اظهار کرد: تاکنون بیش از چهار هزار و۵۰۰ تخته چادر بین خانوارهای آسیب دیده توزیع شده است.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر با نظارت نیروی انتظامی و سپاه چادرهای امدادی را توزیع کرد و البته این نکته حائز اهمیت است که اگر سپاه و نیروی انتظامی نبود، حتی امکان توزیع یک دستگاه چادر در سی سخت فراهم نمی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر به توزیع معقولانه اقلام مورد نیاز افراد در زمان وقوع بحران اشاره کرد و یادآور شد: در زمان وقوع بحران افراد به آب آشامیدنی، بسته غذایی، اقلام بهداشتی و ... نیاز دارند. در زلزله کرمانشاه بسته های غذایی بسیار زیادی موجود بود اما اقلام بهداشتی در آن روزهای اول بسیار کم بود.لازم است در زمان بحران این موارد به دقت رعایت شود و در این زمینه به صورت کانالیزه عمل کرد.

این مسئول ادامه داد: انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر به عنوان شبکه عمل کرده و در صورت بروز حادثه در هر نقطه کشور امکانات و ظرفیت های استان های همجوار استفاده می شود تا در امدادرسانی اختلالی ایجاد نشود.

همتی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۴ هزار و ۵۰۰ تخته چادر، ۱۰ هزار شعله چراغ والور، ۸۰ هزار تخته پتو، ۲۸ هزار تخته موکت و ۱۵۰۰ ست ظروف خریداری و در کل کشور توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه اوضاع در سی‌سخت عادی و مردم در آسایش هستند، اظهار کرد: خوشبختانه فوتی نداشتیم و چون چارچوب خانه‌ها سالم بوده بسیاری از مردم راغب به دریافت چادر از امدادگران نبودند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه تا پایان امدادرسانی در منطقه سی‌سخت کنار مردم هستیم، افزود: به واسطه اینکه وسعت کار  امداد و نجات بسیار نبوده هلال احمر در کنار نیروهای بسیج، سپاه و مردمی حاضر و با راهنمایی نیروهای مردمی منزل به منزل چادر و اقلام امدادی را تحویل آسیب دیدگان نیازمند چادر دادیم.

این مسئول با اشاره به تداوم خدمت‌رسانی امدادگران جمعیت در مناطق زلزله زده سی سخت، گفت: کمک‌های بین‌المللی بشردوستانه به زلزله‌زدگان سی سخت ارائه می‌شود.

همتی با تاکید بر اینکه عملیات امداد در زلزله سی سخت یکی از سریع‌ترین عملیات های هلال احمر بود، چرا که در کوتاهترین زمان ممکن مدیران ارشد هلال احمر در شهر زلزله زده حضور پیدا کردند، گفت: با توجه به بارندگی ها دو اردوگاه اسکان اضطراری با برپایی 64 دستگاه چادر برای اسکان زلزله زدگان سی سخت فراهم شد، اما با توجه به اینکه مردم از این اردوگاه ها استقبال نکردند و ترجیح دادند در کنار خانه هایشان که امن است چادر برپا کنند، عملیات توزیع چادر میان خانوارها آغاز شد.
 
وی بیان کرد: سی سخت به 9 منطقه تقسیم شد و عملیات توزیع اقلام امدادی و چادر به صورت خانه به خانه انجام شد. در این توزیع اقلام امدادی، فردی محلی حضور داشت و افرادی که متعلق به شهر بودند، با معرفی آن فرد محلی، چادر دریافت کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲