معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد

پلمب و معرفی 3900 واحد صنفی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۴۸۶۶۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طی یکسال گذشته یک‌هزار و 250 واحد پلمب و 2 هزار و 650 واحد به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند.
۰
plusresetminus
پلمب و معرفی 3900 واحد صنفی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی
به گزارش بلاغ، مصطفی جوانیان در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه از پلمب هزار و 250 واحد صنفی طی یکسال گذشته در اجرای محدودیت‌های کرونایی در بابل خبر داد و افزود: می‌بایست همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت عموم و به ویژه صنوف قرار داشته باشد.

وی افزود:  ۱۴۵ تن از کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه واکسن کرونا دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بر اساس آخرین دستاوردهای علمی این واکسن روسی بیش از ۹۱ درصد اثر بخشی دارد، اخاطرنشان کرد: حال عمومی تمامی کادر درمانی دریافت کننده واکسن کرونای اسپوتنیک روسی مساعد است و تنها پنج نفر دارای علائم تب بودند که بعد از ۲۴ ساعت بهبود یافتند.

جوانیان ادامه داد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اثربخش ترین راه پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کروناست و تا ۷۰ درصد جمعیت کشور ما اگر واکسن تزریق نکنند این بیماری از حالت اپیدمی خارج نمی‌شود.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر برگزاری مراسم‌های دورهمی، عروسی و عزا یکی از جدی‌ترین روش انتقال و گسترش این ویروس است که انتظار می‌رود که مردم به طور جدی از برپایی این مراسم‌ها و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: به صورت میانگین ۷۰ درصد بابلی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند که در مراکز شهرها این آمار بالاتر و در حاشیه شهرها آمار استفاده از ماسک کمتر می‌باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای 300 الی 400 بیمار به‌صورت روزانه در پایگاه‌های خانواده شهری و روستایی ، تست سریع کرونا انجام می‌شود، اعلام کرد: تاکنون 125 هزار مورد بازدید از اماکن و واحدهای صنفی در بابل صورت گرفت که تعداد یک‌هزار و 250 واحد پلمب و دو هزار و 650 واحد به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند.

جوانیان متذکر شد: مدت زمان شروع علایم تا دریافت درمان در فروردین ماه بیش از 6 روز بود، ولی اکنون به 1.7 روز رسیده است که نشان می دهد بیماران در کمتر از  48 ساعت در بابل  شناسایی می‌شوند و شناسایی سریع‌تر منجر می‌شود مدت زمان انتقال بیماری از بیماران به افراد سالم در جامعه کمتر شوند و افراد در مراحل اولیه بیماری بهتر درمان شوند.

وی یادآور شد: شاخص مخاطره از سه هفته قبل کاهش یافته است و از شهروندان بابلی می‌خواهیم با رعایت اصول بهداشتی به خصوص در ایام نوروز به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲