تاریخ انتشارسه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۴۴۸۶۴۰
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: همچنان که دیدیم خون شهدای عالیمقام‌مان در دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خواهیم دید چگونه خون ارزشمند شهدای مقاومت راه قدس را آزاد خواهد کرد.
۰
plusresetminus
آمریکا چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد/ خون شهدای مقاومت راه قدس را آزاد خواهد کرد
به گزارش بلاغ،  سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس، اظهار داشت: همه ما فرزندان اسلام هستیم و اسلام دین مقاومت است ما حداقل ۱۰ بار در روز در بهترین حالات روحی و روانی رو به درگاه الهی می کنیم و از خداوند میخواهیم در مسیر مقاومت بمانیم.

وی افزود: به پیامبر ما نبی مکرم اسلام دستور داده شد «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ»، ما تابعین این پیامبریم. خداوند وعده داد به کسانی که در مسیر استقامت باشند، «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ ». بعد از استقامت در هر کاری، امروز که فرزندان انقلاب اینجا نشسته اند،‌ چند مرحله مقاومت را با افتخار پشت سر گذراندیم، چون اسلام دین آزادگی است و آزادگی همینجوری حاصل نمی شود، با مقاومت می شود آزاده و عزیز بود و هرکس مقاومت نکرد در هر مرحله ای ذلیل می شود.

سردار قاآنی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در همه دنیا زبانزد دوست و دشمن است چون آزاده است و آزادگی اش را فرزندانش از مسیر مقاومت به دست آوردند، گفت: یک مرحله مقاومت در حکومت ظالمانه شاه بود که نتیجه آن شد انقلاب و بعد از انقلاب هجمه استکبار جهانی از شرق و غرب، هم ناتو و هم ورشو همه با هم هجمه کردند و جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند و فرزندان مقاوم این ملت در دوره هشت ساله دفاع مقدس جنگ تحمیلی را با مقاومت تبدیل به دفاع مقدس کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس فرزندان نبی مکرم اسلام، نگاه به چهاردیواری خانه خود نکردند، عنوان کرد: آنها کرانه‌های دور را نگاه و حرکت کردند و هم از خودشان مردانه دفاع کردند و آزاده شدند و عزیز زندگی کردنند و هم درس آزادگی را با تبعیت از مکتب سالار شهیدان، به همه فرزندان معنوی رسول الله در سرتاسر عالم آموختند و الحق و الانصاف آنها هم خوب شاگردی کردند.

وی ادامه داد: نتیجه این شد که علم مقاومت از ایران اسلامی قدم به قدم و با شکستن خاکریزهای مختلف دشمن پیش رفت و امروز در کرانه های دور مردان دلیری که فرزندان معنوی رسول الله و شاگردان مکتب فرهنگ انقلاب اسلامی هستند، در اوج مظلومیت مسیر آزادگی و حریت را پیش می برند. همه این مسیرها، با زحمت و با کار و با تلاش همه جانبه درست شده است، کسانی میدان داری کردند در این میدان که توانستند یک تابلو واقعی از مفهوم مقاومت نشان دهند.

سردار قاآنی با بیان اینکه مقاومت کلیدواژه هایی دارد که هرکس در هر میدانی می‌خواهد ایستادگی کند باید از آنها به خوبی استفاده کند، تاکید کرد: در میدان مقاومت یکی از هنرهایی که باید خوب بلد باشیم، تبدیل تهدید به فرصت است. آمریکایی ها اگر یک قوه عاقله ای برشان حاکم بود،‌از جنگ و جدل کردن با نظام الهی جمهوری اسلامی باید بر اساس قوه عاقله شان دست بر می‌داشتند، چون تهدیدات آنها به بهترین فرصت تبدیل شد. آنها جنگ را بر ما تحمیل کردند، اما جنگ برای ما بهترین فرصت شد تا این نظام و انقلاب را دنیا بشناسد، بنده بعنوان برادر کوچک شما در حضور فرماندهانی که از باسابقه‌ترین فرماندهان جنگ هستند می‌گویم، اگر از ما بپرسند بالاترین دستاوردتان در جنگ چه بود بدون تردید خواهیم گفت بعنوان یک نظامی بالاترین دستاورد ما در جنگ انسان سازی بود و مقاومت در سرتاسر عالم انسان می‌سازد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه کلیدواژه دوم زمان شناسی است، تصریح کرد: باید بدانیم از کجا آمدیم،‌کجا هستیم و کجا باید برویم. باید موقعیت شناس باشیم، این مملکت که برکت پیدا می‌کند برای این است که حضرات معصومین دعا کردند به حال مردانی که در میدان مقاومت موقعیت شناس هستند.

وی کلیدواژه دیگر را زبان‌شناسی عنوان کرد و با بیان اینکه ما چهار زبان را به خوبی یاد گرفتیم، افزود: اولین زبان، زبان محرومین و مظلومین است که بدانیم چه می‌گویند و چه می خواهند، دومی زبان صداقت و منطق، سومی زبان قدرت و اقتدار و عزت و در نهایت با این زبان ها اگر نتوانیم با طرفمان صحبت کنیم،‌ زبان زور است. می دانیم با کسی مثل آمریکا که چیزی جز زبان زور نمی فهمد چگونه باید با او صحبت کنیم.

سردار قاآنی با تاکید بر اینکه همه این واژگانی که گفتیم باید یک عرصه نمایش داشته باشد، اظهار داشت: شهید سلیمانی شاگرد وارسته مکتب امام و رهبر عظیم الاشان انقلاب بود که به خوبی این واژگان را در وجود خودش ترجمه کرد و آنجایی که لازم بود با استفاده از زمان شناسی و زبان شناسی با دشمنش حرف زد.

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: شهید سلیمانی پیش بچه های محروم و مظلوم جایی مثل آمرلی که مدت ها در محاصره بودند، مثل یک پدر برخورد می کرد و در آغوش می گرفت آنها را؛ او می فهمید که این بچه و نوجوان و زن و مردی که سالها در محاصره بودند چه می گویند؛ و در نقطه مقابل با قوی‌ترین زبان با دشمنانی که این اوضاع را در منطقه ایجاد کردند، حرف می زد.

وی گفت: بالاترین قدرت شهید سلیمانی سلاحش نبود، بالاترین سلاحش منطق و قدرت بیانش در بیان واقعیت با طرف مقابل بود. وقتی کسی حرف را با زبان منطق گوش نمی کرد، آنگاه با زبان خودش با او برخورد می کرد. شهید سلیمانی از روز اول آمدنش در میدان مبارزه به دنبال ایجاد امنیت بود، مخصوصا در ده سال گذشته که مستقیما مقابله با تروریست‌های گردن کلفت دنیا را بر عهده داشت.

سردار قاآنی با تاکید بر اینکه مسیر شهید سلیمانی همچنان باقی است، اظهار داشت: همه ما مسئولیم، این مسیر یک مکتب است و این مکتب جایی است که باید پرورش دهد کسانی را که باید در این مسیر حرکت کنند. ما همچنان بر مسیر عزت و آزادگی و حفظ مقاومت در همه زمینه‌ها در مقابل سرسخت‌ترین دشمنان در همه دنیا ایستاده ایم و مسیر مقاومت هر روز قوی تر شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: رژیم صهیونیستی فکر می‌کند که با تلاش‌های مذبوحانه می‌تواند مقاومت را ضعیف کند، اگر می‌توانست این کار را بکند چرا الان مرتفع ترین دیوارهای بتنی را دور خود می کشد؟ آمریکا هم همینطور؛ وضعیت روزی که وارد عراق و افغانستان شدند را با وضعیت امروز مقایسه کنید.

وی در پایان با بیان اینکه امروز مقاومت در سراسر جهان زنده است، خاطرنشان کرد: همچنان که دیدیم خون شهدای عالی مقام‌مان در دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خواهیم دید که چگونه خون ارزشمند شهدای مقاومت راه قدس را آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲